Ask Your Question
5

Jak zlepšit průchodnost BI-UOS (nyní BI-PS1)?

asked 2014-09-13 15:27:26 +0100

Josef Kokeš gravatar image

updated 2015-01-31 08:42:49 +0100

[Edit 31.1.2015] Myslím, že teď je ideální příležitost pro čerstvé náměty: Předmět krátce za námi, snad ještě v živé paměti, před námi nový běh, ve kterém se můžeme poučit. Anketa hodnocení výuky je důležitá, ale její výsledky se dozvíme nejdřív v půlce semestru, takže pozdě. Pokud máte nějaké náměty k otázce, pište prosím sem. Díky.


Docela mě trápí nízká průchodnost předmětu BI-UOS. Zajímaly by mě náměty na to, jak cvičení upravit nebo co na nich říct jinak, aby se průchodnost zlepšila. Podmínkou ale je zachování stávajícího systému hodnocení, já ho ovlivnit nemohu vůbec a mám pochybnosti, jestli - vzhledem k tomu, jak je předmět akreditován - to vůbec někdo může ovlivnit. Ale pokud by problém byl jen v tom, že dostatečně nezdůrazňujeme XYZ, tak to by se napravit dalo, když o tom XYZ budeme vědět.

edit retag flag offensive close delete

Comments

Pozn.: Mým cílem není zvyšování průchodnosti jako takové, ale dozvědět se, jestli jsme vám třeba neměli důrazněji (nebo vůbec nějak) sdělit nějakou informaci, která by vám v průchodu pomohla. Jinými slovy, nerad bych, aby nízká průchodnost byla způsobená naší nedostatečnou komunikací. Pokud je příčinou jen neznalost studentů, s tím se musím smířit.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:55:31 +0100 )edit
3

To co chci napsat není úplně odpověď na původní otázku, a navíc je to proti Josefově komentáři. V BI-UOS cítím zejména problém se zápočtovými testy a nemožností opravy. Kdyby BI-ZMA nemělo opravný zápočtový test (loni až ve zkouškovém) a na zkoušku by studenti neměl tři pokusy, tak průchodnost BI-ZMA bude úplně katastrofální. Řada z nich ten semestr, jak se říká, prokoučuje. Nakonec to dají, ale musí zabrat ve zkouškovém. To u BI-UOS nejde...

Tomáš Kalvoda ( 2014-09-14 14:16:09 +0100 )edit

12 Answers

Sort by » oldest newest most voted
-3

answered 2014-09-30 21:49:07 +0100

jeden gravatar image

Jak zlepšit průchodnost PS1?

  1. Já bych navrhoval zredukovat počet předmětů na ty nejdůležitější: takže například CAO bych dal pryč a MLO vpravil do ZMA.

  2. Nejtěžšími předměty na FITu by měly být pouze ty ajťácké (PA1, PS1), rozhodně ne ZMA či MLO. Matiku mám rád, ale nešel jsem na FIT studovat matiku. Jakmile by se snížil tlak ze ZMA, MLO a dal pryč CAO, pak by studenti měli víc času na PS1, PA1 atd.

PS: Zakázal bych hromadné aplikování matematických vzorců a výpočtů při programování. Dle mého většina IT úkonů (programování, administrace serverů) je o manipulaci se soubory, obsahy souborů, prohlížeči a ne s čísly.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

2

Zajímavý názor ...bohožel/bohudík IT je na matematice postavené ...takže zbavit se matiky není úplně ten správný směr ..dlouhá debata je zde: (http://forum.root.cz/index.php?topic=9278.0) CAO je zajímavé, bohužel je to asi nevíc easy předmět na FITu..

shejby ( 2014-10-01 00:08:32 +0100 )edit
1

Souhlasím se shejbym, matematika je základ IT odvětví. Jestli chceš studovat jen programování v daných jazycích, nemusíš chodit na vysokou školu. Vsunout MLO do ZMA není dobrý nápad, už takto má matalýza dost nízkou průchodnost. Přidání mlogiky by jednak dělalo bordel (musela by se studovat souběžně, nebo naopak v kuse - to by ti pak nezbylo moc času na ZMA samotné), druhak by se průchodnost (pravděpodobně) opět snížila. Náročnost jednotlivých předmětů je subjektivní / relativní záležitost. Osobně mi ZMA ani MLO nijak těžké nepřijdou.

Martin Malinov ( 2014-10-01 14:18:09 +0100 )edit
2

answered 2015-02-01 11:56:08 +0100

Jana gravatar image

updated 2015-02-01 11:56:52 +0100

1) Celá příprava během semestru by měla procvičovat to, co bude na zkouškovém Progtestu. Ve cvičeních se probírají většinou jen příkazy samotné nebo tyto v nějakém "drobném" kontextu. Podle mého by se ve cvičeních měly psát skripty, a to systematicky, každé cvičení skripty na cca 5 řádků !VČETNĚ! použití proměnných ve skriptech.

Takže: jako na Progtestu na závěr: zadání úkolu, tvorba proměnných v prvních řádcích skriptu a použití proměnných ve finálním příkazu, kterým se vytváří požadované prostředí (například soubor obsahující něco v požadovaném formátu, adresář/e obsahující něco).

2) Tak, jako má PA1 domácí úkoly na Progtestu, totéž by mělo být na PS1. Jedno demo pár dnů před zápočtovým testem nestačí. Toto považuji za základní nedostatek předmětu.

3) Eduxové materiály (E learning) podává pouze základ předmětu (učí nás "slovíčka" jazyka v drobném kontextu). ALE: Jak v (před)zápočtových testech během roku, tak i na závěrečném zápočtovém testu jsou na 99.9% otázky z NEZPRACOVANÝCH MATERIÁLŮ Cvičebnice a spol. Samostudium (=zpracování) těchto otázek je časově náročné, v mnohých případech není možná korekce (vytvořím si příkaz, který sice funguje, ale nemusí být správně). Pomohla by (skrytá) řešení Cvičebnice.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

Děkuji.

ad 1) Cvičení nejsou od toho, aby vás naučila projít testem, ale aby vám ukázala základní použití jednotlivých konstrukcí a vytvořila vám prostor pro domácí přípravu. A pro ni máte cvičebnici, která je přesně na úkoly tohoto typu zaměřená.

ad 2) Předpokládám, že to už teď nebude problém, protože demo test už existuje. V minulém semestru neexistoval, byly jenom otázky (na velmi podobném principu) v e-Learningu.

ad 3) Předpokládá se, že si cvičebnici vyzkoušíte sami. Ano, je to časově náročné - jak jinak získáte potřebnou zkušenost s programováním v příkazové řádce než dostatečně dlouhým opakováním? Pokud jde o kontrolu, vždy můžete konzultovat s některým cvičícím; sice vám nedá řešení, ale upozorní vás na chyby.

Josef Kokeš ( 2015-02-01 12:05:02 +0100 )edit

1) Cvičení jsou právě od toho, aby nás naučila projít testem, a také naučit Linuxu. Pokud cvičení nejsou od toho, aby nám pomohly projít zkouškou - jak píšete, tak proč vlastně jsou. 2) Jeden demo test pár dnů před zápočtovým testem nestačí. Chcete-li mít víc studentů, kteří zvládnou test, vezměte si příklad od kolegů z PA1. 3) Výuka by byla kvalitnější, kdyby byly příklady ze Cvičebnice řešené (nebo přes Progtest korigovatelné). Na závěrečném Progtestu by pak byly pochopitelně jiné případy založené na stejném principu. Určitě by si studenti odnesli z předmětu víc, než když musí "hádat", zda to mají správně a s tímto podkladem jít na závěrečný Progtest.

Jana ( 2015-02-01 12:27:43 +0100 )edit

Obecně jsem toho názoru, že bakalářské a magisterské studium je o tom, co se již v oboru poznalo a to se také bez hádanek učí. Teprve až doktorské studium je o tom, co se ještě neví nebo nebylo zpracováno a člověk je odkázán jen sám na sebe a přináší něco nového a tápe v nepoznaném.

Jana ( 2015-02-01 12:27:48 +0100 )edit

Je mi líto, nesouhlasím s vámi. Pokud chápete VŠ vzdělání jen jako cestu za titulem, tak máte pravdu - v tom případě by skutečně cvičení mělo být o tom, jak projít zkouškou. Ale já to vidím jinak. Podle mě ty předměty, co se do vás snažíme cpát, mají svůj smysl pro praktický život, a v tu chvíli mi připadá rozumné vám nabízet spíš vědomosti než triky pro projití testem. (No dobře, možná ne všechny předměty, ale BI-PS1 určitě.)

Pokud jde o "hádání": Předpokládám, že časem bude příkladů tolik, aby mohl být splněn váš požadavek. Zatím jich tolik není a není otázkou měsíců, aby bylo - připravit jeden příklad dá opravdu hodně práce. Zatím ale můžete využít konzultací. Proč to neděláte (ne konkrétně vy, ale studenti obecně), nechápu.

Josef Kokeš ( 2015-02-01 12:35:49 +0100 )edit

Ještě ke srovnání s PA1 (protože se nabízí otázka, proč to v PS1 je tak složité, když PA1 má úloh dost a dost): Není to úplně zřejmé, ale testování řešení v PA1 je poměrně jednoduché, protože se pohybují v poměrně striktně kontrolovaném prostředí. V PS1 tenhle luxus nemáme - prostředí je velmi variabilní a záleží na něm (například zvažte takové jednoduché echo * a echo "*").

Josef Kokeš ( 2015-02-01 12:42:14 +0100 )edit

Your answer

Please start posting your answer anonymously - your answer will be saved within the current session and published after you log in or create a new account. Please try to give a substantial answer, for discussions, please use comments and please do remember to vote (after you log in)!

Add answer

[hide preview]

Question tools

Follow
5 followers

Stats

Asked: 2014-09-13 15:27:26 +0100

Seen: 3,565 times

Last updated: Feb 01 '15