Ask Your Question
5

Jak zlepšit průchodnost BI-UOS (nyní BI-PS1)?

asked 2014-09-13 15:27:26 +0100

Josef Kokeš gravatar image

updated 2015-01-31 08:42:49 +0100

[Edit 31.1.2015] Myslím, že teď je ideální příležitost pro čerstvé náměty: Předmět krátce za námi, snad ještě v živé paměti, před námi nový běh, ve kterém se můžeme poučit. Anketa hodnocení výuky je důležitá, ale její výsledky se dozvíme nejdřív v půlce semestru, takže pozdě. Pokud máte nějaké náměty k otázce, pište prosím sem. Díky.


Docela mě trápí nízká průchodnost předmětu BI-UOS. Zajímaly by mě náměty na to, jak cvičení upravit nebo co na nich říct jinak, aby se průchodnost zlepšila. Podmínkou ale je zachování stávajícího systému hodnocení, já ho ovlivnit nemohu vůbec a mám pochybnosti, jestli - vzhledem k tomu, jak je předmět akreditován - to vůbec někdo může ovlivnit. Ale pokud by problém byl jen v tom, že dostatečně nezdůrazňujeme XYZ, tak to by se napravit dalo, když o tom XYZ budeme vědět.

edit retag flag offensive close delete

Comments

Pozn.: Mým cílem není zvyšování průchodnosti jako takové, ale dozvědět se, jestli jsme vám třeba neměli důrazněji (nebo vůbec nějak) sdělit nějakou informaci, která by vám v průchodu pomohla. Jinými slovy, nerad bych, aby nízká průchodnost byla způsobená naší nedostatečnou komunikací. Pokud je příčinou jen neznalost studentů, s tím se musím smířit.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:55:31 +0100 )edit
3

To co chci napsat není úplně odpověď na původní otázku, a navíc je to proti Josefově komentáři. V BI-UOS cítím zejména problém se zápočtovými testy a nemožností opravy. Kdyby BI-ZMA nemělo opravný zápočtový test (loni až ve zkouškovém) a na zkoušku by studenti neměl tři pokusy, tak průchodnost BI-ZMA bude úplně katastrofální. Řada z nich ten semestr, jak se říká, prokoučuje. Nakonec to dají, ale musí zabrat ve zkouškovém. To u BI-UOS nejde...

Tomáš Kalvoda ( 2014-09-14 14:16:09 +0100 )edit

12 Answers

Sort by » oldest newest most voted
0

answered 2014-09-13 16:12:35 +0100

Montella gravatar image

Nevím, jak je to nyní,.. ale za mě jsme měli ty malé testy od našeho cvičícího a bylo v nich opravdu to, co jsme probrali a vesměs jsem z nich měl plný počet bodů,.. poslední - největší test, ale byl již centrálně od p. Bař.. a ten byl samozřejmě obtížností někde jinde a také v něm byla 1/5 otázek z okruhů, které se vůbec neprobíraly..

Proti sjednocení obtížnosti centrálním testem nic nemám, ale mělo by se to tedy vyučovat stejně.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

To už je teď vyřešeno tím, že všechny testy jsou centralizované.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:09:55 +0100 )edit
-3

answered 2014-09-30 21:49:07 +0100

jeden gravatar image

Jak zlepšit průchodnost PS1?

  1. Já bych navrhoval zredukovat počet předmětů na ty nejdůležitější: takže například CAO bych dal pryč a MLO vpravil do ZMA.

  2. Nejtěžšími předměty na FITu by měly být pouze ty ajťácké (PA1, PS1), rozhodně ne ZMA či MLO. Matiku mám rád, ale nešel jsem na FIT studovat matiku. Jakmile by se snížil tlak ze ZMA, MLO a dal pryč CAO, pak by studenti měli víc času na PS1, PA1 atd.

PS: Zakázal bych hromadné aplikování matematických vzorců a výpočtů při programování. Dle mého většina IT úkonů (programování, administrace serverů) je o manipulaci se soubory, obsahy souborů, prohlížeči a ne s čísly.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

2

Zajímavý názor ...bohožel/bohudík IT je na matematice postavené ...takže zbavit se matiky není úplně ten správný směr ..dlouhá debata je zde: (http://forum.root.cz/index.php?topic=9278.0) CAO je zajímavé, bohužel je to asi nevíc easy předmět na FITu..

shejby ( 2014-10-01 00:08:32 +0100 )edit
1

Souhlasím se shejbym, matematika je základ IT odvětví. Jestli chceš studovat jen programování v daných jazycích, nemusíš chodit na vysokou školu. Vsunout MLO do ZMA není dobrý nápad, už takto má matalýza dost nízkou průchodnost. Přidání mlogiky by jednak dělalo bordel (musela by se studovat souběžně, nebo naopak v kuse - to by ti pak nezbylo moc času na ZMA samotné), druhak by se průchodnost (pravděpodobně) opět snížila. Náročnost jednotlivých předmětů je subjektivní / relativní záležitost. Osobně mi ZMA ani MLO nijak těžké nepřijdou.

Martin Malinov ( 2014-10-01 14:18:09 +0100 )edit

Your answer

Please start posting your answer anonymously - your answer will be saved within the current session and published after you log in or create a new account. Please try to give a substantial answer, for discussions, please use comments and please do remember to vote (after you log in)!

Add answer

[hide preview]

Question tools

Follow
5 followers

Stats

Asked: 2014-09-13 15:27:26 +0100

Seen: 3,565 times

Last updated: Feb 01 '15