Ask Your Question
5

Jak zlepšit průchodnost BI-UOS (nyní BI-PS1)?

asked 2014-09-13 15:27:26 +0100

Josef Kokeš gravatar image

updated 2015-01-31 08:42:49 +0100

[Edit 31.1.2015] Myslím, že teď je ideální příležitost pro čerstvé náměty: Předmět krátce za námi, snad ještě v živé paměti, před námi nový běh, ve kterém se můžeme poučit. Anketa hodnocení výuky je důležitá, ale její výsledky se dozvíme nejdřív v půlce semestru, takže pozdě. Pokud máte nějaké náměty k otázce, pište prosím sem. Díky.


Docela mě trápí nízká průchodnost předmětu BI-UOS. Zajímaly by mě náměty na to, jak cvičení upravit nebo co na nich říct jinak, aby se průchodnost zlepšila. Podmínkou ale je zachování stávajícího systému hodnocení, já ho ovlivnit nemohu vůbec a mám pochybnosti, jestli - vzhledem k tomu, jak je předmět akreditován - to vůbec někdo může ovlivnit. Ale pokud by problém byl jen v tom, že dostatečně nezdůrazňujeme XYZ, tak to by se napravit dalo, když o tom XYZ budeme vědět.

edit retag flag offensive close delete

Comments

Pozn.: Mým cílem není zvyšování průchodnosti jako takové, ale dozvědět se, jestli jsme vám třeba neměli důrazněji (nebo vůbec nějak) sdělit nějakou informaci, která by vám v průchodu pomohla. Jinými slovy, nerad bych, aby nízká průchodnost byla způsobená naší nedostatečnou komunikací. Pokud je příčinou jen neznalost studentů, s tím se musím smířit.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:55:31 +0100 )edit
3

To co chci napsat není úplně odpověď na původní otázku, a navíc je to proti Josefově komentáři. V BI-UOS cítím zejména problém se zápočtovými testy a nemožností opravy. Kdyby BI-ZMA nemělo opravný zápočtový test (loni až ve zkouškovém) a na zkoušku by studenti neměl tři pokusy, tak průchodnost BI-ZMA bude úplně katastrofální. Řada z nich ten semestr, jak se říká, prokoučuje. Nakonec to dají, ale musí zabrat ve zkouškovém. To u BI-UOS nejde...

Tomáš Kalvoda ( 2014-09-14 14:16:09 +0100 )edit

12 Answers

Sort by » oldest newest most voted
0

answered 2014-09-13 16:12:35 +0100

Montella gravatar image

Nevím, jak je to nyní,.. ale za mě jsme měli ty malé testy od našeho cvičícího a bylo v nich opravdu to, co jsme probrali a vesměs jsem z nich měl plný počet bodů,.. poslední - největší test, ale byl již centrálně od p. Bař.. a ten byl samozřejmě obtížností někde jinde a také v něm byla 1/5 otázek z okruhů, které se vůbec neprobíraly..

Proti sjednocení obtížnosti centrálním testem nic nemám, ale mělo by se to tedy vyučovat stejně.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

To už je teď vyřešeno tím, že všechny testy jsou centralizované.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:09:55 +0100 )edit
2

answered 2014-09-13 16:05:47 +0100

shejby gravatar image

Já vidím problém ve více věcech 1) plno studentů na začátku nevidělo UNIX/LINUX, nemají ho nainstalovaný a nemají k němu nikde přístup - tohle z mého pohledu trochu nešťastně řeší fray alias UNIX systém na kterém mnoho programů funguje odlišně i přesto, že je na něm plno GNU kompatibilních programů doinstalovaných. 2) Testy na papír, asi věčné téma (netřeba rozvádět), to že chybí možnost si to vyzkoušet ještě jde, ale opravdu se tam nedobře něco dopisuje, nedej bože přepisuje. 3) Studenti tento předmět podceňují a málo cvičí - s tím nevím co udělat nejsem pedagog. 4) možná by pomohla nějaká cvičebnice jako marast (nejlépe interaktivní...nevím co je v silách)

PS: Nevím jaká byla průchodnost poslední rok, ale myslím že se nezhoršuje spíše naopak, ne?

edit flag offensive delete publish link more

Comments

ad 2) Testy na papír jsou potřeba: Za prvé proto, že je třeba otestovat pochopení principů, což by počítačový test narušil (vedl by k řešením typu "zkusím to a uvidím, jak to dopadlo", a za druhé proto, že hodnocení na počítači je dramaticky odlišné a nejspíš by se průchodnost snížila pod 10 %.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:05:04 +0100 )edit

ad 2) Ale možná by šla vylepšit komunikace - dopisování a přepisování jde řešit šipkami nebo jiným typem vsuvek, netuším, proč se na to málokdo vůbec zeptá. Zkusím to na svých cvičeních oznámit ještě před testem. (Chlívky jsou spíš kvůli studentům, aby bylo jasné, jestli mezera byla nebo nebyla).

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:06:25 +0100 )edit

ad 4) Cvičebnice existuje, ale nikdo ji nepoužívá, nebo aspoň svoje výsledky nekonzultuje. Zkusím to lépe odprezentovat.

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:07:09 +0100 )edit

ad průchodnost: 2009 - 45%. 2010 - 57%. 2011 - 57%. 2012 - 39%. 2013 - 40%. V letním semestru je to lepší, moje osobní teorie je, že BI-UOS jsou zejména o praxi s příkazovou řádkou a to už je v druhém semestru lepší (protože studenty nutíme do p.ř. dva semestry, ne jen jeden).

Josef Kokeš ( 2014-09-13 17:09:16 +0100 )edit

Pouzival jsem linuxy i pred FITem, i kdyz ne jako hlavni stroj a stejne jsem opakoval. Jedine co jsem delal pred testem v letnim semestru je ze misto UOSu jsem trenoval psat do ctvereckovaneho papiru. Znalosti se kterymi jsem k testu chodil byly nizsi nez v semestru zimnim. IMHO: Papirove testy maji smysl, jen bych zrusil ctverecky, podle me to zbytecne komplikuji.

Jindřich Pilař ( 2014-09-13 17:54:12 +0100 )edit

Your answer

Please start posting your answer anonymously - your answer will be saved within the current session and published after you log in or create a new account. Please try to give a substantial answer, for discussions, please use comments and please do remember to vote (after you log in)!

Add answer

[hide preview]

Question tools

Follow
5 followers

Stats

Asked: 2014-09-13 15:27:26 +0100

Seen: 3,565 times

Last updated: Feb 01 '15