Ask Your Question
1

Nefunguje preposielanie emailov z fit emailu

asked 2014-09-23 11:40:25 +0100

molnarriso gravatar image

updated 2014-09-23 12:02:21 +0100

Josef Kokeš gravatar image

Zdravim, v poslednom case som si vsimol, ze mi prestali chodit emaily zo skolskeho emailu na gmail. Ked som prisiel na web, tak som zistil, ze squirel mail tam uz nie je a nahradil ho roundcube. Ani za nic mi vsak nechce fungovat preposielanie na moj gmail. Postupoval som podla navodu a vytvoril som filtre, ktore by mali fungovat, ale nefunguju.

image description

Funguje vobec niekomu preposielanie na iny mail ? Dakujem

edit retag flag offensive close delete

Comments

9

V Roundcube žádný filtr nastavený nemám. Vyplnil jsem doručovací adresu v tomto formuláři https://it.fit.cvut.cz/umap/mailset.php a pošta se mi přeposílá.

Tomáš Kalvoda ( 2014-09-23 11:48:48 +0100 )edit

Bohužel ne zcela spolehlivě, některé maily se přepošlou, jen když na ně je speciální pravidlo. Bohužel nevím které.

Josef Kokeš ( 2014-09-23 11:56:51 +0100 )edit

Super upozornění na to, že změnili mail-klienta :) Já jsem si právě filtr nastavil a funguje mi - jen před tím přeposílacím filtrem nemám (narozdíl od tebe) přesun do Inboxu. Ale nevím, jestli to může ovlivnit.

Hannibal ( 2014-09-23 11:57:50 +0100 )edit
1

Mě se přeposílá snad vše (občas kouknu na webmail fitu, 100% to samozřejmě nevím).

Tomáš Kalvoda ( 2014-09-23 11:59:22 +0100 )edit

Upozornění šlo předem. Několikrát. Včetně upozornění, že se filtry nepřenesou.

Josef Kokeš ( 2014-09-23 12:00:34 +0100 )edit

Vím, že to nepřepošle spamy. Ale narazil jsem i na nějaké nespamové maily, které se mi nepřenesly, jen si fakt nepamatuju, které to byly. (Možná už to ani není pravda a teď se přepošle všechno, nevím.)

Josef Kokeš ( 2014-09-23 12:01:27 +0100 )edit
1

Prave som pozrel vsetky emaily na posledne 4 mesiace a ziadne upozornenie tam nevidim, asi nebudem jediny

molnarriso ( 2014-09-23 12:03:55 +0100 )edit

Právě jsem prošel všechny FITí maily zpátky až do dubna a nic jsem nenašel. Teď jsem na přednášce a ani kolega po levici, ani po pravici nic nedostali...

Hannibal ( 2014-09-23 12:04:29 +0100 )edit

Diky, uz to funguje, ale pre istotu som tam nechal aj tie filtre

molnarriso ( 2014-09-23 12:04:44 +0100 )edit

Už vidím: Upozornění několikrát bylo, ale ne mailem :-) https://forum.fit.cvut.cz/index.php?topic=1835.msg1274

Josef Kokeš ( 2014-09-23 12:06:05 +0100 )edit

Aha, to bude ono... Sice je to na fóru, kde to (imho) nikdo nečte/nezná, ale aspoň něco :)

Hannibal ( 2014-09-23 12:08:06 +0100 )edit

To ze nasa fakulta ma forum vidim prvy krat a to som tu uz druhym rokom :D Toto asi nebol najlepsie zvoleny komunikacny prostriedok...

molnarriso ( 2014-09-23 12:08:29 +0100 )edit
1

Co bychom to byli za IT fakultu, kdybychom neměli tisíc vzájemně nepropojených systémů pro řešení té samé informační potřeby ;-)

Josef Kokeš ( 2014-09-23 12:09:48 +0100 )edit

Resili jsme to na KSI, poslalo se to pouze zamestnancum. Ne externistum ani studentum :)

Jakub Průša ( 2014-09-23 16:03:17 +0100 )edit

Martin Bílý "informační kampaň probíhala na debatním fóru fakulty. A z individuálních dotazů jsem vytušil, že se informace dostaly i někam do zaměstnancům nepřístupných studentských wiki či facebooků." No comment.

Miro Hrončok ( 2014-09-23 16:10:16 +0100 )edit

Neprojdou některé e-maily kvůli graylistingu.

Miro Hrončok ( 2014-09-23 16:11:02 +0100 )edit

Martin Bílý: Mám prosbu, dopište prosím k dnešní debatě o doručování mailů, že na https://it.fit.cvut.cz/doku/doku.php?id=mail:dorucovani se k tomuto tématu objevilo pár objasňujících podrobností. Dál byste mohl někam přidat, že zaměstnanci ICT oddělení jsou připraveni reagovat na různé dotazy či reklamace, jen se někdo musí vzchopit a napsat je na [email protected]. To je místo, které sledujeme a různě a s různě velkou prodlevou reagujeme. Já osobně jsem připraven debatovat i na fakultním debatním fóru, neb je to vpodstatě úřední server fakulty.

Miro Hrončok ( 2014-09-24 12:10:56 +0100 )edit

graylisting jen způsobí, že první mail od nového šlověka dorazí s malým zpožděním.

WaageVer ( 2014-09-28 19:57:59 +0100 )edit

Záleží, jak se posílá.

Miro Hrončok ( 2014-09-28 23:38:26 +0100 )edit

? Když se poštovní program dozví, že příjemce mail odmítá s dočasnou chybou 4xx, tak mail ponechá ve vysílací frontě a zkusí ho za chvíli poslat znova. Spameři to nedělají, žádnou frontu nemají nebo by se jim zahltila. A to je přece princip graylistingu. S kódem dočasné chyby se musí počítat, na straně příjemce může vzniknout ze spousty důvodů.

WaageVer ( 2014-09-29 19:24:30 +0100 )edit

A když zavolám mail() apod. bez SMTP serveru, tak tam taky někde je ta fronta?

Miro Hrončok ( 2014-09-29 19:59:25 +0100 )edit

mail() třeba v php? Schválně jsem se teď podíval do manuálu. Z výsledků se jen zjistí, zda se mail podařilo z php někam předat. Důvody neúspěchu lze jen hádat. Žádná fronta (uvnitř php) k dispozici není. Když mám mailující aplikaci, tak si spustím Postfix nebo Sendmail a v konfiguraci php zařídím, aby maily z aplikace šly na smtp server 127.0.0.1. Ten to pak sám rozešle do světa. Můj server může být přetížený, mít plný disk nebo cosi jiného, kvůli čemu Postfix zapne sebeobranu a maily může taky odmítat. Ale to by mělo nastávat v menším počtu případů než když se ty maily vyhánějí z php přes nějakého hloupého klienta (nebo přímo z aplikace) ze serveru ven do světa. Jsem teď mailhostem a podle rfc musím maily i přijímat. Pro uživatele postmaster, i zprávy o nedoručitelnosti. Když aplikace v php použila smtp obálkovou adresu odesilatele [email protected], tak tuhle adresu musím i přijímat. Odmítání příjmu zpráv o nedoručitelnosti nemají rádi správci na druhém konci drátu.

WaageVer ( 2014-09-29 21:27:51 +0100 )edit
3

Upřímně - to že se nikdo neposlal mail s informací o změně klienta před tím, než se to změnilo, je podle mě extrémní nekompetentnost. Týdny po změně jsem psal lidem maily a spousta z nich, hádám, ten mail vůbec neviděli, protože nevěděli, že se jim přeposílání zrušilo. Jeden mail s informací o změně klienta by vše vyřešil.

Šimon Hrabec ( 2014-10-02 18:22:53 +0100 )edit

2 Answers

Sort by » oldest newest most voted
1

answered 2014-09-23 11:59:43 +0100

Josef Kokeš gravatar image

Mě přeposílání funguje dobře. Pro jistotu mám zapnutá obě přesměrování, přes https://it.fit.cvut.cz/umap/mailset.php i přes filtry (nějak jsem tam přehlédl tu volbu "all messages", tak jsem ji nahradil pomocí "matching any" s podmínkou "To" "contains" "@"; a nepoužívám "redirect message", ale "send message copy to").

edit flag offensive delete publish link more
1

answered 2014-09-28 10:50:30 +0100

Martin Matuna gravatar image

Pro uživatele Gmailu doporučuji nastavit stahování pošty přímo Gmailem - https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=cs

Navíc lze ještě nastavit, aby se dalo odesílat emaily z FIT adresy - https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=cs

Používám to takto druhým rokem a zatím bez jakéhokoliv problému ;)

edit flag offensive delete publish link more

Stahovábí pošty Gmailem mi nepřijde jako moc dobrý nápad. Svěřit Googlu Heslo ČVUT, kterým se leze do všech školních aplikací včetně třeba KOSu? Podle mne je správně nastavit doručovací adresu na gmail tak, jak píše pan Kalvoda. Postup při zpracování mailu na FITu napsali na http://it.fit.cvut.cz/doku/doku.php?id=mail:dorucovani. A zdá se, že s tou změnou doručovací adresou je to tak správně. Je zbytečné, aby mail šel na imap a odtud zase zpátky přes ten relay server na gmail, když tam může jít přímo.

WaageVer ( 2014-09-28 19:56:52 +0100 )edit

Your answer

Please start posting your answer anonymously - your answer will be saved within the current session and published after you log in or create a new account. Please try to give a substantial answer, for discussions, please use comments and please do remember to vote (after you log in)!

Add answer

[hide preview]

Question tools

Follow
1 follower

Stats

Asked: 2014-09-23 11:40:25 +0100

Seen: 1,095 times

Last updated: Oct 02 '14