Ask Your Question
2

Povinná docházka (téměř) pouze na matematiku

asked 2014-12-18 12:26:48 +0100

Eso Vašek gravatar image

updated 2014-12-18 17:31:27 +0100

shejby gravatar image

Nevíte, prosím, jaký je důvod, že je povinná docházka téměř pouze na matematické předměty? Zatím jsem ve 3. semestru a povinné bylo chodit, pokud si správně pamatuji, na všechny matematiky (ZMA,LIN,ZDM) + UOS (kde se to nijak extra nehrotilo). Např. minulý semestr mi navíc nesedila cvičící na LIN, chodil jsem pak na jiná cvičení, nicméně na to svoje jsem musel chodit taky, byť třeba jen proto abych se podepsal na papír. Je k tomu tedy nějaký důvod, když na žádná jiná cvičení povinná docházka není?

edit retag flag offensive close delete

Comments

Můj odhad: Je za tím statistika úspěšnosti. Všechny předměty se člověk může naučit i vlastními silami bez fyzické přítomnosti na cvičení, ale u matematik je to mimořádně obtížné (stačí se podívat do ankety na statistiku úspěšnosti BI-ZMA ve srovnání s BIK-ZMA). Každý vyhozený student stojí peníze, za které nepřinese protihodnotu, takže má smysl snažit se úspěšnosti pomoct. Nastavení cvičení jako povinných je jednoduchý a levný způsob, jak to udělat a přitom nekompromitovat úroveň znalostí - aspoň část studentů to donutí, aby během semestru něco dělali a trochu se tak zvedla šance, že dokážou udělat zkoušku.

Josef Kokeš ( 2014-12-18 14:03:47 +0100 )edit

1 Answer

Sort by » oldest newest most voted
3

answered 2014-12-18 15:24:27 +0100

Tomáš Kalvoda gravatar image

Za sebe mohu říct, že za tím je snaha donutit většinu studentů být v pravidelném kontaktu s látkou. Tj. aby aspoň už na cvičení tušili, že neví která bije. S tím ještě něco mohou dělat. Ne aby to zjišťovali během testu nebo u zkoušky.

Jaký to má efekt je diskutabilní. Experimentovat v tomto směru se mi opravdu nechce. Já si myslím, že to nějaký pozitivní vliv na úspěšnost mít bude.

Pokud Vám vadí chodit do školy během týdne, vždycky můžete zkusit kombinovanou formu výuky...

edit flag offensive delete publish link more

Comments

Děkuji za odpověď. Osobně se snažím být na všech cvičeních, BIK pro mě opravdu není, takže s tou docházkou problém obecně nemám (krom toho co jsem popsal v otázce, pokud člověku nesedí cvičící - to bohužel člověk nezvládne tak dobře odhadnou během prvních dvou týdnů, kdy jsou možné změny, nehledě na to, že cvičení bývají plná).

Eso Vašek ( 2014-12-18 16:47:13 +0100 )edit

v naší skupině na ZDM bylo vždycky pár míst volných a když přišel někdo z jiného cvičení, tak se mu docházka uznala

Ondřej Máca ( 2014-12-18 20:19:17 +0100 )edit

U menších, pozdějších, předmětů to celkem jde. Vemte si ale ZMA: 34 kruhů, 14 různých cvičících, víc než z poloviny externistů, kteří často ještě v půlce semestru nemají přístup do fakultních systémů. Jistá míra štábní kultury je prostě nutná. Jinak se z té administrace zblázníme.

Tomáš Kalvoda ( 2014-12-18 22:29:57 +0100 )edit

Na donucení studentů k pravidelnému kontaktu s látkou máme tolik testů během semestru. Ale moc to nefunguje :-((

Josef Kokeš ( 2014-12-19 07:52:57 +0100 )edit
1

K tomu jsme už také dospěli (v několika předmětech). Testy navíc žerou čas, který by bylo lepší věnovat něčemu užitečnějšímu. V BI-UVM teď experimentujeme s pravidelnými on-line testy na marastu (marast.fit.cvut.cz/uvm). V ZDM zkoušeli něco podobného v Moodle. Uvidíme jak se to osvědčí. Myslím, že tohle by mohlo zabrat, je to takový Damoklův meč, něco jako progtestová úloha ;-).

Tomáš Kalvoda ( 2014-12-19 08:52:04 +0100 )edit

Your answer

Please start posting your answer anonymously - your answer will be saved within the current session and published after you log in or create a new account. Please try to give a substantial answer, for discussions, please use comments and please do remember to vote (after you log in)!

Add answer

[hide preview]

Question tools

Follow
1 follower

Stats

Asked: 2014-12-18 12:26:48 +0100

Seen: 1,543 times

Last updated: Dec 18 '14