BI-VMM s malou iniciativou
asked 2016-11-16 18:14:57 +0100
Anonymous
Má smysl zapsat si předmět BI-VMM i když bych ho neměl v plánu ukončit a kromě chození na přednášky a na cvičení bych nic jiného nedělal?
asked 2016-11-16 18:14:57 +0100
Anonymous
Má smysl zapsat si předmět BI-VMM i když bych ho neměl v plánu ukončit a kromě chození na přednášky a na cvičení bych nic jiného nedělal?
IMHO:
Získané znalosti vám nikdo nevezme. Takže pokud se chcete podívat na probíranou látku a třeba si z ní něco vzít, co možná někdy uplatníte (nebo si aspoň vzpomenete, že už jste něco, co by vám pomohlo, viděl a jmenovalo se to zhruba tak a tak), tak je to přínos i bez kreditů. Samozřejmě, pokud budete jen chodit na přednášky a cvičení, tak i pokud budete dávat pozor, tak vám to nedá tolik, jako kdybyste i řešil úlohy a probírané postupy si tak za prvé vyzkoušel a za druhé trochu dostal do ruky. Ale ani tak to není ztracený čas.
Na druhou stranu, zvážil bych, jestli má smysl si předmět zapsat. Přednášky i cvičení jsou veřejné, pokud je místo, můžete na ně chodit i bez toho, že byste měl předmět zapsaný (dokonce i bez toho, abyste byl studentem FITu). Zápis vám zajistí to místo, ale 1) to místo by nejspíš bylo k dispozici i bez toho, 2) blokujete kapacitu vyučujícího, který musí počítat s tím, že byste třeba mohl chtít přijít, takže pro vás musí mít připravené úkoly, testy, prostor na konzultace atd., 3) blokujete místo jinému studentovi, který by třeba chtěl předmět studovat vážněji, a 4) zapsané kredity se vám započítávají do limitu kreditů, které si můžete v semestru zapsat, takže si ubíráte možnost zapsat předmět, který byste třeba chtěl dokončit. Kdybyste na předmět chodil neoficiálně, tak žádná z těchto nevýhod není a přínos pro vás je identický.
Jedinou výhodu zápisu bych ve vaší situaci viděl v případě, že vás předmět chytne natolik, že porušíte své předsevzetí "kromě chození na přednášky a na cvičení bych nic jiného nedělal" a pokusíte se předmět dokončit. Sám si zvažte, nakolik je to pravděpodobné.
Děkuji moc za vyčerpávající odpověď s kterou jste si dal evidentně jako vždy dost práce. Probral jste to z tolika úhlů, že by mě všechny jistě nenapadly. Akorát si říkám, že kdyby všichni zvolili strategii nezapsat si předmět a pak na něj chodit, tak by to mohlo vypadat, že je o předmět malý zájem a nemusel by být vypsán. A nebo by pro ty co nejsou zapsaní nemuselo být v učebně místo.
Anonymous ( 2016-11-23 11:27:12 +0100 )editAsked: 2016-11-16 18:14:57 +0100
Seen: 115 times
Last updated: Nov 17
Já sám proti tomu v zásadě nic nemám, jsem rád, že tam je někdo se zájmem. Už jsem ale zaslechl, že BI-VMM má pověst těžkého předmětu protože podle ankety je nízká průchodnost. Nikdo se ale už třeba nedívá na to, kolik ve skutečnosti přijde studentů na zkoušku... Tj. s navrhovaným přístupem zcela jistě nebude první ani poslední :-).
Tomáš Kalvoda ( 2016-11-18 20:57:55 +0100 )editDěkuji za odpověď. Jsem rád, že Vám to moc nevadí. Myslel jsem si že trochu jo :) A to, že nejsem první koho to napadlo se nedivím, ale myslel jsem, že se studenti rozhodnou pro neukončení většinou až v průběhu semestru. A také jsem si právě moc nebyl jistý, kolik si toho odnesu.
Anonymous ( 2016-11-23 11:21:13 +0100 )edit