Priprava na dalsi cviceni...
Zajimalo by me, co by mel delat cvicici pro to, aby se studenti podivali na pripravu na dalsi cviceni z Eduxu?
Zajimalo by me, co by mel delat cvicici pro to, aby se studenti podivali na pripravu na dalsi cviceni z Eduxu?
IMHO k tomuhle jsou právě (povinné) úkoly za body to pravé.
Představ si 10 úkolů během semestru po jednom bodu a třeba dát i minimum 5 k připuštění k poslednímu testu nebo podobně. Pokud někdo ztrácí body na testech, sakra rád si je dožene na vlastní domácí přípravě (což zároveň vede k lepší znalosti, připravenosti atd.).
Samozřejmě je tady riziko opisování. Ale pokud to někdo chce umět, nebude to opisovat. Pokud to někdo bude hloupě opisovat, pravděpodobně mu pět bodů nepomůže...
Na PA1 jsou úkoly každý týden a většina se naučí programovat právě kvůli tomu. Z přednášek se programovat nenaučíš, to víme všichni. (Čímž neříkám, že jsou zbytečné!)
Osobně jsem radši, když za svoji (i dobrovolnou) aktivitu můžu získat lepší podmínky pro složení zkoušky / zápočtu.
Na druhou stranu, pokud někdo nechce, nemůžeš ho nutit :-) Je to každého věc, jestli si chce odnést znalosti nebo alespoň body ...
No, v cvičebnici je dost úkolů -- na jeden semestr :-) Časově náročné by bylo i tyto úkoly zkontrolovat.
VojtechMyslivec ( 2014-11-20 19:27:31 +0100 )editNo já nejsem ten co by mohl odpovědět. Připravit to pro Progtest dá hodně práce. A co e-learning?
VojtechMyslivec ( 2014-11-20 21:12:50 +0100 )editNa stavebce musí nepřipravený student do příště složit básničku na zadané téma a přednést jí před skupinou.
Tak kruti snad být nemusime, treba by stacilo zkusit to po dobrem s palecnicemi a spanelskou botou...
Josef Kokeš ( 2014-11-21 16:55:12 +0100 )editNapadá mě zavést něco jako je v magistrovi u MI-TES.2. Sice mi ten systém přijde padlý na hlavu, ale zrovna tenhle účel by asi splnil. I když pokud jsou pořád cvičení po padesáti lidech, tak by to stejně asi nemělo větší význam.
Ve zkratce - před každým cvičením je daná sada úkolů, které si mají studenti připravit. Na cvičení pak zaškrtnou všechno, co si připravili a cvičící náhodně vyvolává lidi na předvedení toho či onoho úkolu. Body jsou za všechno zaškrtnuté, pokud je člověk vyvolaný a je zřejmé, že si to nepřipravil, tak se mu body násobí nějakým koeficientem <1.
Nevím, jak teď tenhle předmět funguje, ale na tohle by se asi musela dost změnit koncepce.
Ale pak se tím zabilo na těch cvičeních hrozně moc času a nic jiného se prakticky nedělalo. Navíc tam pak museli celou dobu sedět i lidi, které to fakt nebavilo a dělali tam bordel. Navíc to bylo cvičení s pár lidma a šance, že někoho vyvolá byla dost malá (poctiví studenti co neměli čas trávit hodiny přípravou domácích úkolů si pak zaškrtli jen to, čím si byli opravdu jistí... nepoctiví studenti si zaškrtli vždy vše, pak je vyvolal jen třeba jednou za semestr a to jim bylo buřt...). Cvika na PS1 jsou dvakrát větší (co do počtu lidí), ta šance by tam byla hodně malá.
Marek Bartík ( 2016-01-08 23:14:37 +0100 )editAsked: 2014-11-18 20:41:03 +0100
Seen: 499 times
Last updated: Nov 21 '14
Tak to jsem zvědav :) Jakožto cvičící totiž nemáš IMHO v tomhle šanci.
Miro Hrončok ( 2014-11-18 20:56:02 +0100 )editNapadají mě akorát donucovací metody, třeba na začátku cvičení napsat písemku z jeho obsahu a ve zbytku cvičení si vysvětlit, co v ní bylo špatně. Jenže to by asi neprošlo, zvlášť potom přes vyhodnocení semestru (na prostupnost pod 10% by se asi děkan tvářil trochu nespokojeně). Obávám se, že tohle není za stávajícího modelu financování studia řešitelné (v modelu, ve kterém si student svoje studium platí, to řešitelné je, protože student má motivaci něco dělat a vyžadovat po učiteli něco navíc).
Josef Kokeš ( 2014-11-18 21:05:48 +0100 )editModlit se.
Tomáš Kalvoda ( 2014-11-19 07:47:00 +0100 )editCo například mít určité procento hodnocení za aktivitu? To by znamenalo (podle mě), že aby mohl být aktivní, musel by se na to doma připravit.
Gabriel ( 2014-11-19 15:57:49 +0100 )edit@Gabriel: V některých předmětech se to tak dělá, ale 1) ukazuje se to jako setrvalý problém i ve vyšších ročnících, a 2) v BI-PS1, o které zřejmě Hodymu jde nejvíc, to je problematické kvůli počtu studentů (v žádném případě nevyjde řada na každého), velkém počtu opakujících studentů (kteří by "předbíhali" prváky, pro které cítím, že by ta možnost měla být určena především) a setrvalým stížnostem studentů na rozdíly mezi cvičícími v dobách, kdy hodnocení nebylo striktně centrálně dané.
Josef Kokeš ( 2014-11-19 20:30:17 +0100 )edit