Ask Your Question
9

Průzkum: Jaké předměty na FITu by Vás zajímaly?

asked 2015-01-08 10:53:24 +0100

Zdeněk Kasner gravatar image

updated 2015-02-28 21:58:35 +0100

Ahoj,

připravujeme nové číslo fakultního časopisu Buď FIT (kdo o něm nic netuší a myslí si, že je tohle jen nějaký aprílový fór, povinně nejdřív zabrousí sem! :) ).

Menší spoiler... jeho hlavním tématem budou nové předměty na FITu, které se poslední dobou objevují jak houby po dešti. Námětů by tu tedy bylo až až, protože ale nechceme přinášet jenom suché informace o těch existujících nebo připravovaných, proto by toto vlákno mělo sloužit jako menší průzkum mezi studenty. Takže jestli si najdete chvilku času při přebíhání z jedné zkoušky na druhou, pište sem jakékoliv nápady ve smyslu:

  • jaký předmět byste ocenili?
  • co by mělo být jeho obsahem?
  • jakou byste mu přiřadili zkratku, kdo by ho měl vyučovat, atd.?

Vymýšlejte, hlasujte, zapojte fantazii - určitě se nemusíte držet při zemi. Na druhou stranu výsledky tohoto průzkumu budou určitě číst i někteří pedagogové, takže je tu i šance, že se nějaký nápad chytne :)

Díky za Váš čas
redakce Buď FIT

Edit: Díky i za všechny odpovědi, klidně přidávejte další návrhy a určitě si nezapomeňte přečíst nové číslo našeho časopisu, který by měl vyjít na začátku února.

Edit2:Výsledky ankety zde: http://www.fit.cvut.cz/casopis (později v archivu jako zima 2014). Článek je na stranách 17-18 ;)

edit retag flag offensive close delete

Comments

Máme sa riadiť podľa Bielej Knihy? Podľa reakreditovanej verzie? (2015+)? Alebo podľa KOSu?

PeterBocan ( 2015-01-08 11:21:58 +0100 )edit

Asi prostě cokoliv, o čem si myslíš, že by se tu mohlo učit. Jasně, že se může stát, že někdo vymyslí předmět, který se právě teď připravuje, protože o něm neví... ale tak aspoň se zjistí, že je o něj fakt zájem :)

Zdeněk Kasner ( 2015-01-08 11:27:47 +0100 )edit

12 Answers

Sort by » oldest newest most voted
4

answered 2015-01-15 16:54:16 +0100

MichalM.Mac gravatar image

Na magistru máme 2 zajímavé sítově předměty s Alexem Mouchou. Proč jenom dva? Přitom jeden z nich je spíš takový úvod (MTI). Je tu síťová labina, jsou tu dobří vyučující. Proč toho nevyužít víc?

edit flag offensive delete publish link more

Comments

Budou CCNP formou predmetu, to Alex psal a je moznost si zapsat i bakalarske CCNA ;]

VojtechMyslivec ( 2015-01-17 23:39:09 +0100 )edit
5

answered 2015-01-13 18:23:07 +0100

elznima1 gravatar image

Historie informatiky

Předmět by mohl studenty seznámit s vývojem informatiky od Gödela a Turinga po současnost. Uceleně shrnout postupný vývoj a vyzdvihnout důležité události a jména, která nám toho dnes moc neříkají. Určitě by nebylo od věci říct i něco o hardwaru.

Oddychový dobrovolný předmět pro zájemce. Zřejmě složený pouze z přednášek.

(Něco jako je Právo - předmět na páteční odpoledne :) )

edit flag offensive delete publish link more

Comments

1

Historie matematiky a informatiky (dříve FI-HMI, teď už asi BI-HMI, a také MI-HMI2) s Doc. Šolcovou se sice týká spíš té matematiky než informatiky, ale nepochybuji, že by se s ní dal dohodnout větší důraz na tu informatickou část. Ale i ta "jenom matematika" je hodně zajímavá, mě třeba fascinovalo, že prakticky celá středoškolská matematika je jen oprašováním starého Řecka. A to jsem v té době ještě netušil, že řetězové zlomky (které mi připadaly jako "něco, čím se matematici v prehistorii zabývali, protože neměli počítače, aby si mohli hrát s nimi") se aktivně používají i dnes, například při faktorizaci složených čísel pomocí kvantových počítačů. Oba HMI předměty rozhodně doporučuju.

Josef Kokeš ( 2015-01-13 19:52:04 +0100 )edit

Na HMI(2) jsem už koukal, ale "bohužel" se týká právě pouze matematiky a informatiky jako takové tam je poskrovnu. Bohužel ani na internetu jsem nenašel moc nějakých ucelenějších článků/dokumentů o tom, jak to na začátku opravdu vznikalo. O tom, jak Jobs s Wozem zakládali Apple je materiálů spousty, ale dočíst se něco například o historii UNIXu, či o Ritchiem a jazyku C, který dle mě rozhodně změnil dnešní informatiku více, než Apple, už tak snadné není. Samozřejmě historie matematiky je rovněž zajímavá a osobně plánuji si tento předmět zapsat :)

elznima1 ( 2015-01-13 20:25:35 +0100 )edit

FI-HMI jsem absolvoval a můžu říct, že to byl jeden z nejhezčích předmětů, které jsem kdy měl. Doc. Šolcová nám myslím i říkala, že čistě historii matematiky vyučují na Matfyzu, dokonce nás zvala na konkrétní přednášky na zajímavá témata, věřím, že by se s ní dala domluvit i ta histirie informatiky někde od Ady Lovelace po současnost. Jinak na magistru je předmět IT v době SaaS (MI-SAS) a náplní jeho první poloviny je právě rekapitulace historie IT od druhé světové války až do současnosti a i při rozebírání současných témat a SaaS jsme se v přednáškách (kam nás z cca 40 chodilo 2 až 7) většinou dostali na Jobse, Woze, rozjezd Apple, Microsoftu, vzestup IBM a tuhle historii, bohužel tam moc není historie jazyků nebo třeba Unixu...

Vladimír Kotýnek ( 2015-01-14 00:33:14 +0100 )edit

Každopádně kdybychom měli na FITu třeba předmět Historie Informatiky jako humanitní (podobně jako FI-HMI, ač se mi jistá studentka VŠE divila, co je na tom humanitního), tak bychom nemuseli studovat takové faily z FELu, jako je filosofie nebo manažerská psychologie.

Vladimír Kotýnek ( 2015-01-14 00:40:42 +0100 )edit

Děkuji za informaci, vůbec jsem nevěděl (a to jsem i hledal), že se opravdu něco takového vyučuje :) Sám o těchto tématech mnoho nevím a považuji to za svou hrubou neznalost. Ale na druhou stranu kvůli tomu číst 700 stran jen o Jobsovi mi nepřijde jako řešení. Samozřejmě jako humanitní. A určitě mi to přijde mnohem zajímavější než filosofie.

elznima1 ( 2015-01-14 11:55:41 +0100 )edit
4

answered 2015-01-12 13:39:44 +0100

Lukas Nagy gravatar image

Na fakulte mi chyba vyucovanie CCNP (mame tu Cisco akademiu a robime len CCNA?) kludne vo forme FI- s prerekvizitou CCNA kurzu, pripadne certifikacie alebo absolvovanie BI-ST1,2,3,4. Trochu ma i mrzi ze je to jedina forma ako sa naucit nieco pokrocilejsie o sietach na fakulte. Spristupnenie sietovej ucebne studentom i mimo vyucovacie hodiny by bolo urcite velke + (pripadne by sa spristupnila miestnost na ziadost).

Obor Informacni Technologie prechadza znacnou zmenou (myslim si ze cesta k bezpecnosti je spravny smer) ale stale by som rad videl predmety, navazujuce na BI-ADU, BI-ADW. Ci by to prezilo ako magisterske predmety, to neviem, ale ako volitelne predmety preco nie. Bolo by fajn dozviediet sa nieco viac o kernele, virtualizacii, privatne cloudy atd atd.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

1

Alex Moucha siril info, ze kurz CCNP bude formou BI-ST (CCNA) vyucovan pristi rok v magisterskem programu (hadam, ze MI-ST).
Tuto informaci dostali od Alexe vsichni (minimalne) na MI-MTI, takze by to snad melo byt oficialni leak ;]
Jinak Alex tez nabizi moznost navstiveni Cisco lab ve tretim patre pro vlastni pokusy (nevim jak na bakalari, ale ne MI uz urcite nebude problem)

+ 1 za "ADU2". Jsem rozhodne vic pro se dozvedet o UNIX technologiich, sprave serveru, systemu s mnoha uzivateli nebo sprave mailoveho serveru.

VojtechMyslivec ( 2015-01-17 23:23:13 +0100 )edit

Diky za info ohladem CCNP, skvela sprava :) Na ten lab se este urcite zeptam.

Lukas Nagy ( 2015-01-18 11:59:57 +0100 )edit
2

answered 2015-01-12 13:25:19 +0100

Dominika Pichlová gravatar image

updated 2015-01-12 13:25:44 +0100

Osobně bych ocenila, když už tu máme programování na Android a iOS, také volitelný předmět pro všechny úrovně studia (FI-) programování na Windows Phone (třeba rovnou spojené s Windows 8.1, protože to už takový rozdíl nebude). Mohlo by to být něco jako pokračování .NET (respektive C#) volitelného předmětu, který by samozřejmě stejně jako všechny podobně koncipované předměty potřeboval značnou údržbu. A když se tak porozhlédnu po přednáškových sálech, tak si myslím, že zájem by být mohl, protože poměr lidí s Windows (Phone) 8.1 se rapidně zvyšuje.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

Když jsem se bavil s Michalem Havrylukem, řikal mi tušim, že na to nejsou lidi, kteří by to učili. Každopádně škoda.

MichalM.Mac ( 2015-01-15 16:56:46 +0100 )edit
13

answered 2015-01-10 21:58:18 +0100

Miro Hrončok gravatar image

Vývoj open-source aplikací

Předmět by seznámil studenty s tradičními způsoby vývoje a vydávání open-source softwaru a pokrýval témata s tím související. Mimo jiné:

  • free software licence
  • katedrála a tržiště apod.
  • sémantické verzování a backportování, správa verzí obecně
  • platformy pro vývoj a vydávání open-source softwaru
  • komunikační kanály, zapojení komunity do vývoje
  • continous integration
  • jak dokumentovat free software
  • build mechanismy jako autotools nebo cmake
  • distribuční package management (jak dostat software do distribucí)
  • ...

Aneb jak vydávat a vyvíjet open-source pořádně. Ne jen vzít zdroják a mrsknout ho na github.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

A kto by to viedol? Najlepšie človek, čo s tým má reálne skúsenosti...

PeterBocan ( 2015-01-10 22:35:14 +0100 )edit

+1 hlavně za ty licence. Stačila by na to jedna přednáška kdekoliv.

tsusanka ( 2015-01-10 22:35:52 +0100 )edit

@PeterBocan: Doufám, že takových lidí je na fakultě víc než jeden, ale trochu se obávám, že možná doufám marně. Jinak určitě by to mohl zastat i nějaký externista z firem jako Red Hat nebo SUSE (obě s fakultou spolupracují).

Miro Hrončok ( 2015-01-10 23:25:41 +0100 )edit
2

@Miro Hrončok: Hm... a možno by som odporučil ako možnosť výberu medzi povinným predmetom SI1 a týmto predmetom. Resp. SI1 ponechať ľuďom, ktorí idú na Software Engineering ako povinný a ostatným ho doporučiť ako voliteľný, pretože Enterprise Architect nechcem v živote vidieť a mal som z toho softvéru traumu, tak by som ocenil možnosť výberu namiesto SI1.

PeterBocan ( 2015-01-11 15:11:00 +0100 )edit
2

Ked uz sme pri tom SI1, osobne by som bol tiez radsej keby to je len oborovy predmet Softwarovych inzinierov. Mam pocit ze povinnym pre vsetkych sa stal len preto, lebo sa tam pracuje v tyme. Lepsie by bolo aby kazdy obor mal vlastny tymovy predmet, podobne ako existuje oborovy Multimedialny tymovy projekt.

Lukas Nagy ( 2015-01-12 13:24:56 +0100 )edit
1

answered 2015-01-09 00:06:31 +0100

tsusanka gravatar image

Kryptoměny

Je kolem toho velké haló a bylo by fajn se na to podívat z technického hlediska, jestli je oprávněné.

Probrat blockchain jako technologii, Bitcoin a jeho deriváty (Litecoin, Darkcoin, Dogecoin.. :) ), technologie postavené na tom (Coloured Coins, Counterparty, Ethereum), stinné stránky Bitcoinu (minující malware, uhlíková stopa) a třeba i socioloekonomický pohled na celou věc.

Vyučující: no idea, zajímá se o to někdo z profesorů na FITu?

Nejspíš bez cvičení, nenapadá mě moc co do nich. Také varianta to udělat blokově.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

1

Připadá mi, že na plný předmět (možná ani blokový) to nemá dost obsahu. Mohla by to ale být součást nějakého předmětu "aplikovaná kryptografie", spolu s tématy typu zero-knowledge proofs, secret sharing apod. Nebo víc do sociálna a mít to jako předmět zabývající se vedle kryptoměn třeba elektronickými volbami, aspekty elektronického podpisu v českém i světovém právu a podobně.

Josef Kokeš ( 2015-01-09 06:36:56 +0100 )edit
1

Souhlas, taky jsem přemýšlel, jestli to na těch 13. přednášek dá nebo ne. To co říkáš ḿi dává hodně smysl a "Aplikovaná kryptografie" zní super.

tsusanka ( 2015-01-09 11:11:43 +0100 )edit

Urcite zajimave tema. Resil jsem to na Kybernalite, kde by to snad zapadlo. Letos to uz ucil nekdo jiny, takze diskuze asi nepadla na urodnou pudu...

VojtechMyslivec ( 2015-01-17 23:26:05 +0100 )edit
0

answered 2015-01-08 19:53:53 +0100

Než nový předmět, tak radši celé nové osnovy. Přijde mi, že 75% předmětů je úplně na dvě věci. Studoval jsem obor "informační technologie" už na střední škole a přijde mi, že teď se učím to stejné, jen mnohem náročnějším způsobem. To jsem ale nemusel chodit na ČVUT a titul jsem si mohl udělat bez práce na nějaké lehčí škole. Šel jsem na ČVUT především proto, že jsem se chtěl zdokonalit v určitých směrech IT jako třeba administrace serveru od instalace po bezpečnost atd., databáze (PL/SQL vyšší než 3. NF,...), a jiné. Ale k čemu mi je, když jsem si zapsal obor "informační technologie", kde jsem se měl učit minimálně správu serverů, databází, OS a sítí, že se učím předměty typu APS, PA2 (PA1 bych nechal, protože určitě každý by si měl programování vyzkoušet), LIN, ZDM,... atd. No zkrátka zatím jsem našel vy výuce pouze 3 předměty (UOS, ADW, DBS), které využiji ve svém oboru, ve kterém chci dělat (už dělám - studuji kombinovaně). Dále, co jsem viděl podle doporučeného plánu, využiji max 6 dalších předmětů. Ale ty UOS, ADW a DBS sice využiji, ale jen jako zopakování toho co už znám. Tak doufám, že ty další předměty pro mě také nebudou jen opakování středoškolské látky! Zkrátka bych udělal nové obory, ve kterých bych se soustředil na jejich přímé zaměření na profesionální úrovni a ne na úrovni střední školy. Na to by mi možná hodně lidí odpovědělo, že ne každý má už základy ze střední či práce, ale tak to mohli jít už na střední, aby se naučili základy IT. Nebo bych pro ně udělal "nulák" nebo předškolní semináře pro ty, co v životě v IT nedělali/nestudovali. Obory bych si pak představoval tak, jak je člověk využije v zaměstnání: IT technik - správa HW, SW, Administrace OS (především MAC - hodně se teď všude rozšiřuje a IT technici s tím neumí), základy scritpování,.. Administrátor OS, sítí - správa + scripty OS (linux, widle, mac), bezpečnost, počítačové sítě,... Programátor webových aplikací - programování v jazycích týkajících se webu včetně frameworků, databáze,.. Programátor aplikací - tady bych klidně nechal PA1 - 3 a podobné předměty, databáze,... Programátor mikroprocesorů - a tady bych dal všechny předměty typu CAO, AAG, APS, atd. Zkrátka by bylo dobré, aby člověk již po vystudování Bc. byl profesionál ve svém oboru a ne znalec všeho možného na základní úrovni.

edit flag offensive delete publish link more

Comments

IT se mi taky zdálo trochu jako kočkopes a taky že se bude od roku 2016 měnit na Bezpečnost a informační technologie. I se mi zdá, že se to povedlo, neboť vyhodili přesně ty předměty, které z mého pohledu stály za prd. Více info v Buď FIT https://www.fit.cvut.cz/casopis .

tsusanka ( 2015-01-08 23:53:36 +0100 )edit
1

Jenze Bc je presne od toho aby ses naucil od vseho trochu, VS se svoji dotaci hodin z tebe nemuze udelat profesionala, od toho je praxe ... A jinak to s tema zakladama ze stredni je dost mimo, jsou tu i taci, kteri ze stredni chteji mit vseobecne vzdelani (gymnazium) a ne jen uzce specializovane (prumka, obchodni akademie, etc). Takze minimalne prvni rok je ke srovnani znalosti, Live with it, or leave ;)

Ashrak ( 2015-01-09 07:13:29 +0100 )edit

Fakt se to bude od roku 2016 nějak měnit? To bych docela uvažoval o ukončení studia a začít studovat až pak a nechat si uznat předměty. Profesionalita se sice odvíjí od praxe, ale tak proč neudělat víc praktických cvičení? Z ADW například jsme ADčko projeli jen teoreticky. Tak proč se v něm nenaučit nějaký features v praxi? Nebo takový DBS. Jasně, je dobrý začít postupně a naučit se nejdřív 1NF - 3NF, ale když už se to učí, tak proč se neučí i 5.NF, která se používá běžně ve velkých projektech, místo nějakých kravin jako je relační algebra? A ještě jak píšeš, že někteří chtějí mít všeobecné vzdělání, tak na to mám trošku jiný názor. Ten je takový, že si o těchto lidech myslím, že se akorát na základce neuměli rozhodnout, co chtějí dělat a tak šli radši na gympl, protože gympl je jen rozšířená základka, krom právníků samozřejmě. Těm se gympl snad jako jediným hodí, když pak jdou na práva. Můj názor.

Lambada ( 2015-01-09 08:48:15 +0100 )edit
5

@Lambada: takový názor na lidi z gymplů jsem měl snad naposledy na průmce ;-) i když k těm právníkům ještě přidej lékaře, historiky, sociology, antropology, politology, meteorology, astronomy a mraky dalších netechnických oborů. Je to názor naprosto zcestný. Znalosti z průmyslovky jsem sice využíval po celou dobu studia, ale rozhodně bych nemohl říct, že jsem na tom byl o moc lépe, než lidé z gymplů (snad jen v tom, že jsem se nemusel učit na CAO, SAP, sítě a některé věci v PA1 a OSY). Dneska bych dokonce lidem, co chtějí jít na vysokou doporučil, ať jdou na gympl, že sice nezažijou tolik legrace a alkoholových dýchánků, jako s klukama z průmyslovky, ale alespoň budou mít ve třídě holky, naučí se učit se a ve čtrťáku se budou moci rozhodnout, kam dál, protože za 4 roky se názor může změnit

Vladimír Kotýnek ( 2015-01-09 11:27:14 +0100 )edit

Tak zase záleží na oboru, jakej studuješ na tý střední.. ty třeba zmiňuješ, že jsi měl zřejmě dobrý učivo ohledně CAO a SAP, já zase DBS, weby atd. Ale jak si psal ty obory, tak hned lékaře bych hodil rovnou na střední zdrávku... sám jsem to viděl u ségry, která má gympl a šla pak na zdrávku. Udělala to s červeným diplomem, ale kdyby šla na střední na zdrávku, tak si to studium hodně usnadnila. Tim narážím na ty moje obory, jak bych změnil, že to není jen problematika na ČVUT, ale na všech školách no. Ale ČVUT je jedna z lepších škol, tak bych chtěl, aby tam byla i lepší organizace těch oborů a předmětů. Jinak ti musím dát za pravdu, že takový ty obory, historik, sociolog (pro mě obory o ničem) patřej na gympl, neboť je o ničem :). Ale meteorology, astronomy.. to patří pod fyziku bych řekl - takže na průmku. :), ale určitě bys našel hodně předmětů, co musí jen na gympl, ale na IT, zdrávku, ekonomii, atd. může člověk už na střední...

Lambada ( 2015-01-09 11:45:05 +0100 )edit
8

answered 2015-01-08 16:52:23 +0100

PeterBocan gravatar image

updated 2015-01-08 17:00:20 +0100

Matematika sem, matematika tam, všude kde se podívám

Osobne by som uvítal predmety zamerané viac na matematicko-informatické spojenie - neviem či sa to tu učí: napr. numerické algoritmy, viac do hĺbky prejsť analýzu, lingebru, diskrétku. Myslím si, že predmety ZMA a ZDM sú naozaj len základy, ktoré softvérovým inžinierom, webarom, hardvérákom budú stačiť. A čo teoretická informatika a bezpečnosť?

// Viem že budem za kacíra, ale ja som si na tu úlohu už dávno zvykol :D

ProgTestové peklá na pokračovanie - C++ (BI-CPP?)

Náplň: Určite by som ocenil tento predmet, kde by sa riešili do hĺbky vlastnosti jazyka C++ (template meta-type programming), SFINAE, štanardy ISO C++11/C++14/C++17 a veci, ktorým sa vyhnúť a radšej využívať novodobé veci (variadic templates, lamda-expressions) a možnosti testovania/optimalizácie C++ kódu. Jazyk C++ má veľmi veľa vecí, ktoré sa v PA2 samozrejme nepoberú a pri tom je to škoda. Veľa vecí sa dá automatizovať napr. metaprogramovaním.

Vyučujúci: Ing. L. Vagner, PhD :)

edit flag offensive delete publish link more

Comments

2

Palec nahoru za BI-CPP :-)

Vladimír Kotýnek ( 2015-01-08 16:55:26 +0100 )edit
3

Takovém předmětu se říkává PA3. Je to takový folkor.

Radomír Polách ( 2015-01-09 02:52:20 +0100 )edit
1

Myslím, že by bylo dobré v současných matematických předmětech ukazovat využití matematiky v IT. Je mi jasné, že prostředky na výuku jsou omezené, ale každý by rád věděl jak tu matiku využije, když už se ji musí učit. Když to neví, tak nemá motivaci a učí se mu to těžko.

Ondřej Máca ( 2015-01-13 09:22:28 +0100 )edit

O tom jsem psal už nějakou dobu zpátky v diskuzi o LIN a vyučující tehdy námitku připustili :). Např. v Olšákovo skriptech je na konci pasáž o šifrování, kterou jsme v LIN přeskočili. Nemluvě o aplikacích v grafice atd.

relickus ( 2015-01-13 15:11:57 +0100 )edit

Áno, ale viac než predmet o Drupale a iných CMS by ma viacej zaujímala práve korelácia matika <=> IT, ku ktorej konvergujem (ja osobne) viac... preto práve uvažujem o kryptoanalytickom smere.

PeterBocan ( 2015-01-13 15:20:38 +0100 )edit
4

answered 2015-01-08 16:32:27 +0100

Než zavádět nové předměty, tak bych spíš ocenil přezkoumání počtu kreditů / nároků na splnění v jednotlivých předmětech – občas je to brutálně nevyvážené.

Jinak bych taky uvítal více prakticky zaměřené předměty. Něco jako komerční programování v C / Java / whatever, kde by bylo hlavním cílem učit se programovat rychle a dostatečně robusně. Tedy předpokládám seznámení s různými návrhovými vzory, frameworky, best practices, use cases úspěšných projektů a určitě semestrálku stylem: použij si co chceš, ale hlavně ať to funguje a máš to včas (což je typický požadavek z praxe).

edit flag offensive delete publish link more

Comments

K čemu by to přezkoumání mělo sloužit? Počet kreditů reflektuje očekávanou pracnost, nikoliv obtížnost.

Josef Kokeš ( 2015-01-15 17:25:00 +0100 )edit
1

Abych pravdu řekl, nechápu rozdíl mezi pracností a obtížností.

Tomáš Bedřich ( 2015-01-15 17:33:33 +0100 )edit

Tak například domácí úlohy z BI-PA1 nebo MI-PAA jsou pracné, ale nejsou obtížné. Domácí úlohy z MI-MKY (nebo některé příklady z BI-ZMA, jestli vám to bude bližší) a celý předmět MI-PAR přesně naopak.

Pracnost je daná množstvím času potřebného na splnění požadavků předmětu. Obtížnost je daná intelektuální náročností předmětu.

Josef Kokeš ( 2015-01-15 18:45:20 +0100 )edit

Mam za to, ze pracnost a obtiznost jde v ruku v ruce. Obtiznejsimu problemu musis venovat vice casu.... Samozrejme jsou jednoduche ukoly, ktere zaberou kvanta -- ted mam na mysli hodne -- casu, ale to asi neni vetsinou naplni predmetu na FIT...
Z me osobni zkusenosti to beru tak, ze cim obtiznejsi predmet, tim dele casu na nem stravim -- ukoly, pripravou, ucenim. Tedy, dle meho hlediska jsou tyto dve "veliciny" korelovane.

Tez se priklanim k nejakemu prehodnoceni. Srovnej napr. MI-PAA a MI-TES, MI-PAR a MI-KYB, v bakalari se toho najde take dost. (BI-PHP, BI-PCS atd. s jinymi 4 kreditovymi predmety...)
IMHO ulohy z MKY nejsou obtizne, po tom, co jsou vysvetlene na cviku / prednasce a zbyde pracnost je implementovat ci spocitat.

VojtechMyslivec ( 2015-01-17 23:36:59 +0100 )edit
2

answered 2015-01-08 15:23:32 +0100

pechmich gravatar image

Uvítal bych na FITu předmět, respektive sadu předmětů, která by se zaměřovala na e-marketing a reklamu. Předmět o CMS mi přijde také jako dobrý nápad.

edit flag offensive delete publish link more

Your answer

Please start posting your answer anonymously - your answer will be saved within the current session and published after you log in or create a new account. Please try to give a substantial answer, for discussions, please use comments and please do remember to vote (after you log in)!

Add answer

[hide preview]

Question tools

Follow
3 followers

Stats

Asked: 2015-01-08 10:53:24 +0100

Seen: 2,450 times

Last updated: Feb 28 '15