1 | initial version | posted 2015-06-24 00:37:34 +0100 Anonymous |
Navazuji na téma: //askfit.cz/question/2398/jak-se-pocita-vektor-posunuti-u-souctu-variet/
Souhlasím s tím, že součet variet a mnoho dalšího nebylo v handoutech dobře vysvětleno. Nejhorší na tom je to, že právě tyto poslední kapitoly BI-LIN (často nešťastně kopírované od prof. Pytlíčka) nešlo nastudovat z Olšákova skripta. Na cvičeních je tendence řešit příklady jednoduché, které všichni většinou umíme sami spočítat.
Vždycky nám říkáte, že máme cvičícímu říct. Jenomže to je dost náročné otravovat cvičícího s takovým kvantem nedostatků ..
Koupil jsem si i mezinárodní učebnici pro VŠ (//www.amazon.com/000-Solved-Problems-Linear-Algebra/dp/0070380236/ref=sr_1_27?s=books&ie=UTF8&qid=1435097738&sr=1-27&keywords=linear+algebra), kde je všechno nakrokované, všechny příklady jsou pochopitelné, neexistuje ani jeden příklad, kde by něco nebylo předtím jasně vysvětlené a tudíž jasné. Problém je, že témat je tam víc, než co bereme, na druhé straně některá témata chybí. Zmiňuji to tu proto, že kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že L.A. je náročnější, než ostatní předměty, tak to prostě není pravda. Není hlavně dobře napsaná.
Konkrétní nedostatky vidím tyto:
Handouty: Nevhodně vysvětlované některé věci, teprve až z Olšáka jsem hned pochopil to, v čem jsem se několik minut "motal" v Štampachově handoutu.
Často na stejnou věc je použita jiná proměnná (ano, matematicky to nevadí, ale z hlediska procesu učení je to velice nepříjemné).
Pro legendu a smysl některých vzorců jsem si musel chodit na přednáškové video - hlavně u těch posledních kapitol, které jsem nemohl "kompenzovat" studiem z Olšáka.
Cvičení: Nejsou dostatečně vysvětlené algoritmy výpočtů právě u toho součtu variet a spousty dalších příkladů, které se pak pravidelně objevují v písemkách. Hlavně jde o poslední třetinu příkladů ve cvičeních. Máte tam i chyby ve výsledcích - chodím pak na fóra a ptám se tam, co mám špatně a nakonec mi několik lidí potvrdí, že výsledek v handoutu je špatně.
Jaký je závěr?
Kdyby přednášející napsali stejně formátovanou knihu (skiptum) jako výše zmíněná mezinárodní publikace, určitě by se výrazně zvýšila úspěšnost absolvování tohoto předmětu.
PS: Pokud budou přednášející argumentovat tím, že nechtějí všechno studentům naservírovat, pak vám dám otázku: představte si soutěž v L.A., které se účastní studenti, kteří měli k dispozici nakrokovanou učebnici včetně těžkých příkladů a druhou skupinu by tvořili studenti, kteří museli tápat při studiu a nakonec jim ani čas nedovolil, aby si složitě dohledávali řešení. Hádejte, kdo v té soutěži vyhraje?
2 | No.2 Revision |
Navazuji na téma: //askfit.cz/question/2398/jak-se-pocita-vektor-posunuti-u-souctu-variet/askfit.cz/question/2398/jak-se-pocita-vektor-posunuti-u-souctu-variet/
Souhlasím s tím, že součet variet a mnoho dalšího nebylo v handoutech dobře vysvětleno. Nejhorší na tom je to, že právě tyto poslední kapitoly BI-LIN (často nešťastně kopírované od prof. Pytlíčka) nešlo nastudovat z Olšákova skripta. Na cvičeních je tendence řešit příklady jednoduché, které všichni většinou umíme sami spočítat.
Vždycky nám říkáte, že máme cvičícímu říct. Jenomže to je dost náročné otravovat cvičícího s takovým kvantem nedostatků ..
Koupil jsem si i mezinárodní učebnici pro VŠ (//www.amazon.com/000-Solved-Problems-Linear-Algebra/dp/0070380236/ref=sr_1_27?s=books&ie=UTF8&qid=1435097738&sr=1-27&keywords=linear+algebra), (amazon.com/000-Solved-Problems-Linear-Algebra/dp/0070380236/ref=sr_1_27?s=books&ie=UTF8&qid=1435097738&sr=1-27&keywords=linear+algebra), kde je všechno nakrokované, všechny příklady jsou pochopitelné, neexistuje ani jeden příklad, kde by něco nebylo předtím jasně vysvětlené a tudíž jasné. Problém je, že témat je tam víc, než co bereme, na druhé straně některá témata chybí. Zmiňuji to tu proto, že kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že L.A. je náročnější, než ostatní předměty, tak to prostě není pravda. Není hlavně dobře napsaná.
Konkrétní nedostatky vidím tyto:
Handouty: Nevhodně vysvětlované některé věci, teprve až z Olšáka jsem hned pochopil to, v čem jsem se několik minut "motal" v Štampachově handoutu.
Často na stejnou věc je použita jiná proměnná (ano, matematicky to nevadí, ale z hlediska procesu učení je to velice nepříjemné).
Pro legendu a smysl některých vzorců jsem si musel chodit na přednáškové video - hlavně u těch posledních kapitol, které jsem nemohl "kompenzovat" studiem z Olšáka.
Cvičení: Nejsou dostatečně vysvětlené algoritmy výpočtů právě u toho součtu variet a spousty dalších příkladů, které se pak pravidelně objevují v písemkách. Hlavně jde o poslední třetinu příkladů ve cvičeních. Máte tam i chyby ve výsledcích - chodím pak na fóra a ptám se tam, co mám špatně a nakonec mi několik lidí potvrdí, že výsledek v handoutu je špatně.
Jaký je závěr?
Kdyby přednášející napsali stejně formátovanou knihu (skiptum) jako výše zmíněná mezinárodní publikace, určitě by se výrazně zvýšila úspěšnost absolvování tohoto předmětu.
PS: Pokud budou přednášející argumentovat tím, že nechtějí všechno studentům naservírovat, pak vám dám otázku: představte si soutěž v L.A., které se účastní studenti, kteří měli k dispozici nakrokovanou učebnici včetně těžkých příkladů a druhou skupinu by tvořili studenti, kteří museli tápat při studiu a nakonec jim ani čas nedovolil, aby si složitě dohledávali řešení. Hádejte, kdo v té soutěži vyhraje?
3 | No.3 Revision |
Navazuji na téma: askfit.cz/question/2398/jak-se-pocita-vektor-posunuti-u-souctu-variet/
Souhlasím s tím, že součet variet a mnoho dalšího nebylo v handoutech dobře vysvětleno. Nejhorší na tom je to, že právě tyto poslední kapitoly BI-LIN (často nešťastně kopírované od prof. Pytlíčka) nešlo nastudovat z Olšákova skripta. Na cvičeních je tendence řešit příklady jednoduché, které všichni většinou umíme sami spočítat.
Vždycky nám říkáte, že máme cvičícímu říct. Jenomže to je dost náročné otravovat cvičícího s takovým kvantem nedostatků ..
Koupil jsem si i mezinárodní učebnici pro VŠ (amazon.com/000-Solved-Problems-Linear-Algebra/dp/0070380236/ref=sr_1_27?s=books&ie=UTF8&qid=1435097738&sr=1-27&keywords=linear+algebra), kde je všechno nakrokované, všechny příklady jsou pochopitelné, neexistuje ani jeden příklad, kde by něco nebylo předtím jasně vysvětlené a tudíž jasné. Problém je, že témat je tam víc, než co bereme, na druhé straně některá témata chybí. Zmiňuji to tu proto, že kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že L.A. je náročnější, než ostatní předměty, tak to prostě není pravda. Není hlavně dobře napsaná.
Konkrétní nedostatky vidím tyto:
Handouty: Nevhodně vysvětlované některé věci, teprve až z Olšáka jsem hned pochopil to, v čem jsem se několik minut "motal" v Štampachově handoutu.
Často na stejnou věc je použita jiná proměnná (ano, matematicky to nevadí, ale z hlediska procesu učení je to velice nepříjemné).
Pro legendu a smysl některých vzorců jsem si musel chodit na přednáškové video - hlavně u těch posledních kapitol, které jsem nemohl "kompenzovat" studiem z Olšáka.
Cvičení: Nejsou dostatečně vysvětlené algoritmy výpočtů právě u toho součtu variet a spousty dalších příkladů, které se pak pravidelně objevují v písemkách. Hlavně jde o poslední třetinu příkladů ve cvičeních. Máte tam i chyby ve výsledcích - chodím pak na fóra a ptám se tam, co mám špatně a nakonec mi několik lidí potvrdí, že výsledek v handoutu je špatně.
Jaký je závěr?
Kdyby přednášející napsali stejně formátovanou knihu (skiptum) jako výše zmíněná mezinárodní publikace, určitě by se výrazně zvýšila úspěšnost absolvování tohoto předmětu.
PS: Pokud budou přednášející argumentovat tím, že nechtějí všechno studentům naservírovat, pak vám dám otázku: představte si soutěž v L.A., které se účastní studenti, kteří měli k dispozici nakrokovanou učebnici včetně těžkých příkladů a druhou skupinu by tvořili studenti, kteří museli tápat při studiu a nakonec jim ani čas nedovolil, aby si složitě dohledávali řešení. Hádejte, kdo v té soutěži vyhraje?
4 | retagged |
Navazuji na téma: askfit.cz/question/2398/jak-se-pocita-vektor-posunuti-u-souctu-variet/
Souhlasím s tím, že součet variet a mnoho dalšího nebylo v handoutech dobře vysvětleno. Nejhorší na tom je to, že právě tyto poslední kapitoly BI-LIN (často nešťastně kopírované od prof. Pytlíčka) nešlo nastudovat z Olšákova skripta. Na cvičeních je tendence řešit příklady jednoduché, které všichni většinou umíme sami spočítat.
Vždycky nám říkáte, že máme cvičícímu říct. Jenomže to je dost náročné otravovat cvičícího s takovým kvantem nedostatků ..
Koupil jsem si i mezinárodní učebnici pro VŠ (amazon.com/000-Solved-Problems-Linear-Algebra/dp/0070380236/ref=sr_1_27?s=books&ie=UTF8&qid=1435097738&sr=1-27&keywords=linear+algebra), kde je všechno nakrokované, všechny příklady jsou pochopitelné, neexistuje ani jeden příklad, kde by něco nebylo předtím vysvětlené a tudíž jasné. Problém je, že témat je tam víc, než co bereme, na druhé straně některá témata chybí. Zmiňuji to tu proto, že kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že L.A. je náročnější, než ostatní předměty, tak to prostě není pravda. Není hlavně dobře napsaná.
Konkrétní nedostatky vidím tyto:
Handouty: Nevhodně vysvětlované některé věci, teprve až z Olšáka jsem hned pochopil to, v čem jsem se několik minut "motal" v Štampachově handoutu.
Často na stejnou věc je použita jiná proměnná (ano, matematicky to nevadí, ale z hlediska procesu učení je to velice nepříjemné).
Pro legendu a smysl některých vzorců jsem si musel chodit na přednáškové video - hlavně u těch posledních kapitol, které jsem nemohl "kompenzovat" studiem z Olšáka.
Cvičení: Nejsou dostatečně vysvětlené algoritmy výpočtů právě u toho součtu variet a spousty dalších příkladů, které se pak pravidelně objevují v písemkách. Hlavně jde o poslední třetinu příkladů ve cvičeních. Máte tam i chyby ve výsledcích - chodím pak na fóra a ptám se tam, co mám špatně a nakonec mi několik lidí potvrdí, že výsledek v handoutu je špatně.
Jaký je závěr?
Kdyby přednášející napsali stejně formátovanou knihu (skiptum) jako výše zmíněná mezinárodní publikace, určitě by se výrazně zvýšila úspěšnost absolvování tohoto předmětu.
PS: Pokud budou přednášející argumentovat tím, že nechtějí všechno studentům naservírovat, pak vám dám otázku: představte si soutěž v L.A., které se účastní studenti, kteří měli k dispozici nakrokovanou učebnici včetně těžkých příkladů a druhou skupinu by tvořili studenti, kteří museli tápat při studiu a nakonec jim ani čas nedovolil, aby si složitě dohledávali řešení. Hádejte, kdo v té soutěži vyhraje?
5 | retagged |
Navazuji na téma: askfit.cz/question/2398/jak-se-pocita-vektor-posunuti-u-souctu-variet/
Souhlasím s tím, že součet variet a mnoho dalšího nebylo v handoutech dobře vysvětleno. Nejhorší na tom je to, že právě tyto poslední kapitoly BI-LIN (často nešťastně kopírované od prof. Pytlíčka) nešlo nastudovat z Olšákova skripta. Na cvičeních je tendence řešit příklady jednoduché, které všichni většinou umíme sami spočítat.
Vždycky nám říkáte, že máme cvičícímu říct. Jenomže to je dost náročné otravovat cvičícího s takovým kvantem nedostatků ..
Koupil jsem si i mezinárodní učebnici pro VŠ (amazon.com/000-Solved-Problems-Linear-Algebra/dp/0070380236/ref=sr_1_27?s=books&ie=UTF8&qid=1435097738&sr=1-27&keywords=linear+algebra), kde je všechno nakrokované, všechny příklady jsou pochopitelné, neexistuje ani jeden příklad, kde by něco nebylo předtím vysvětlené a tudíž jasné. Problém je, že témat je tam víc, než co bereme, na druhé straně některá témata chybí. Zmiňuji to tu proto, že kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že L.A. je náročnější, než ostatní předměty, tak to prostě není pravda. Není hlavně dobře napsaná.
Konkrétní nedostatky vidím tyto:
Handouty: Nevhodně vysvětlované některé věci, teprve až z Olšáka jsem hned pochopil to, v čem jsem se několik minut "motal" v Štampachově handoutu.
Často na stejnou věc je použita jiná proměnná (ano, matematicky to nevadí, ale z hlediska procesu učení je to velice nepříjemné).
Pro legendu a smysl některých vzorců jsem si musel chodit na přednáškové video - hlavně u těch posledních kapitol, které jsem nemohl "kompenzovat" studiem z Olšáka.
Cvičení: Nejsou dostatečně vysvětlené algoritmy výpočtů právě u toho součtu variet a spousty dalších příkladů, které se pak pravidelně objevují v písemkách. Hlavně jde o poslední třetinu příkladů ve cvičeních. Máte tam i chyby ve výsledcích - chodím pak na fóra a ptám se tam, co mám špatně a nakonec mi několik lidí potvrdí, že výsledek v handoutu je špatně.
Jaký je závěr?
Kdyby přednášející napsali stejně formátovanou knihu (skiptum) jako výše zmíněná mezinárodní publikace, určitě by se výrazně zvýšila úspěšnost absolvování tohoto předmětu.
PS: Pokud budou přednášející argumentovat tím, že nechtějí všechno studentům naservírovat, pak vám dám otázku: představte si soutěž v L.A., které se účastní studenti, kteří měli k dispozici nakrokovanou učebnici včetně těžkých příkladů a druhou skupinu by tvořili studenti, kteří museli tápat při studiu a nakonec jim ani čas nedovolil, aby si složitě dohledávali řešení. Hádejte, kdo v té soutěži vyhraje?