Ask Your Question

Revision history [back]

click to hide/show revision 1
initial version

posted 2014-09-13 19:41:50 +0100

Toto je komentář k UOS z roku 2012, za ty léta jsem si to nechal hlavou pořádně projít a z mého pohledu se jedná o pár následujících věcí:

Hodnocení výsledků

Testy z UOS jsou náročné, nejde o to jestli je to špatně nebo dobře, ale je to fakt. Obtížností se nemohou srovnávat s jednoduchými otázkami předmětu PAI, spíše mají blíže ke složitým derivacím či integracím v matematických předmětech. Problém je v tom, že se hodnotí výhradně výsledek, nic víc, nic míň. Je to jako kdyby někdo po studentech chtěl spočítat příklad který zabere postupem celou A4 a pak se podíval jen na výsledek a řekl "hmm, je to špatně, 0 bodů". V normálním světě se hodnotí postup, a to je nutné i pro UOS. To že někdo splete jeden přepínač, nebo že zapomene mírně zpracovat vstup (třeba odstranit mezery) do dalšího podprogramu by nemělo být fatální chybou.

Nahlédnutí do výsledků

V našem ročníku to absolutně nebylo možné. Po tom co jsme dopsali nějaký test už jsme ho v životě neviděli. Jedinou zpětnou vazbou bylo zpětné hodnocení. Snad by měla být samozřejmost poučit se z vlastních chyb. Kolují pouze legendy o pár jedincích kteří si požádali osobně o ukázání opravené písemky a vedlo to většinou k jejímu přísnějšímu zhodnocení. Dále tímto způsobem samozřejmě nemůžeme ověřit že byla kontrola provedena správně. V matematických předmětech se často opravující splete nebo i vynechá nějaký příklad.

Časový limit na závěrečný test

Tak snad když už je kompletně zajištěno že při testu nemáme přístup na internet tak bychom mohli dostat odpovídající časový limit. Pokud si dobře pamatuji byla to dříve hodina a půl? V každém případě se to nedalo stihnout a test spočíval v soutěži "rozpočítej si úlohy tak abys za nejmenší čas měl šanci na nejvíc bodů". Například u PA zabíraly závěrečené testy řádově hodiny (domnívám se že alespoň 2) a to úlohy byly jenom dvě. Pokud je účelem zadat úlohy tak aby 80% studentů stihlo jen polovinu, tak tomu rovnou můžeme říkat soutěž, ne test.


TL;DR; Nechyběla mi v předmětu jediná informace, prostě je blbě hodnocen. Nic co by mi libovolný cvičící řekl navíc by moje šance na bodové skóre nezměnilo.