Ask Your Question

Revision history [back]

click to hide/show revision 1
initial version

posted 2014-09-18 12:56:29 +0100

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít a nešli do toho úplně naslepo.
  • Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky jsou primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků, může.
  • Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • Nějaká předinstalovaná distribuce ke stažení snad bude.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Nějaký stručný materiál k praktickému použití regulárních výrazů a jejich odlišnostem v různých variantách určitě připravím.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít chtít, a nešli do toho úplně naslepo.
  • Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky jsou primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků, může.
  • Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • Nějaká předinstalovaná distribuce ke stažení snad bude.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Nějaký stručný materiál k praktickému použití regulárních výrazů a jejich odlišnostem v různých variantách určitě připravím.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo.
  • Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky jsou primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků, může.může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko. vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • Nějaká předinstalovaná distribuce ke stažení snad bude.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Nějaký stručný materiál k praktickému použití regulárních výrazů a jejich odlišnostem v různých variantách určitě připravím.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo.
  • Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky jsou primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků, může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • Nějaká předinstalovaná [2014-09-28) Předinstalovaná distribuce ke stažení snad bude.je připravena na serverech Fray v adresáři /home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vA. Jde o tzv. applianci pro Virtual Box, mělo by stačit to naimportovat.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Nějaký stručný materiál k praktickému použití regulárních výrazů a jejich odlišnostem v různých variantách určitě připravím.
  • [2014-09-28] Stručné dotazy lze pokládat i na Twitteru přes tag #FITPS1, pokud se student z nějakého důvodu nechce ozvat nahlas. Zatím si moc nedovedu představit, jak to bude fungovat, ale představa je taková, že to budeme ve volných chvílích na cvičení sledovat a na místě řešit. Jsem zvědav ve středu na první reálný test. Thx. to Petr Hodač + Lukáš Bařinka.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo.
  • [2014-10-29] Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky jsou Čtverečky byly experimentálně nahrazeny obyčejnými čárami s naznačenými chlívky. Snad to pomohlo. Každopádně nějaké vyznačení prostoru je primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků, čtverečků chlívků, může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • [2014-10-29] Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). E-learning obsahuje jednoduché testovací úlohy, kde si každý může vyzkoušet svoje řešení a dostat "progtestovou" odpověď. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • [2014-09-28) Předinstalovaná distribuce ke stažení je připravena na serverech Fray v adresáři /home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vA. Jde o tzv. applianci pro Virtual Box, mělo by stačit to naimportovat.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Nějaký stručný materiál k praktickému použití regulárních výrazů a jejich odlišnostem v různých variantách určitě připravím.
  • [2014-09-28] Stručné dotazy lze pokládat i na Twitteru přes tag #FITPS1, pokud se student z nějakého důvodu nechce ozvat nahlas. Zatím si moc nedovedu představit, jak to bude fungovat, ale představa je taková, že to budeme ve volných chvílích na cvičení sledovat a na místě řešit. Jsem zvědav ve středu na první reálný test. Thx. to Petr Hodač + Lukáš Bařinka.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo.
  • [2014-10-29] Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky byly experimentálně nahrazeny obyčejnými čárami s naznačenými chlívky. Snad to pomohlo. Každopádně nějaké vyznačení prostoru je primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků chlívků, může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • [2014-10-29] Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). E-learning obsahuje jednoduché testovací úlohy, kde si každý může vyzkoušet svoje řešení a dostat "progtestovou" odpověď. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • [2014-09-28) Předinstalovaná distribuce ke stažení je připravena na serverech Fray v adresáři /home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vA. Jde o tzv. applianci pro Virtual Box, mělo by stačit to naimportovat.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Nějaký stručný materiál k praktickému použití regulárních výrazů [2014-11-05] Reálné příklady používání grep/sed jsou na Frayi v adresáři /home/courses/BIPS1/public/07: Skript regexp.demo ukazuje, jak stáhnout HTML stránku a jejich odlišnostem vybrat z ní odkazy na obrázky; s drobnými úpravami by šlo kód použít pro sbírání mailových adres apod. regexp.demo2 ukazuje složitější příklad, kdy napřed z jedné pevně dané stránky získáme v různých variantách určitě připravím.čase se měnící adresu stránky s daty, a následně z části stránky vyprodukujeme tabulku obsahující data, která nás zajímají (v tomto případě jde o cenu investičního fondu, ale obdobně by šlo získávat jakákoliv jiná data, např. údaje o teplotě v nějakém místě, kurzu měn, počtu denních návštěv apod.).
  • [2014-09-28] Stručné dotazy lze pokládat i na Twitteru přes tag #FITPS1, pokud se student z nějakého důvodu nechce ozvat nahlas. Zatím si moc nedovedu představit, jak to bude fungovat, ale představa je taková, že to budeme ve volných chvílích na cvičení sledovat a na místě řešit. Jsem zvědav ve středu na první reálný test. Thx. to Petr Hodač + Lukáš Bařinka.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo.naslepo. [2014-12-06] Oficiálně je otevřen demo počítačový test na Progtestu (thx. @Jan Žďárek). Popis zde. Dr. Žďárek bude mít ve čtvrtek 11.12.2014 v 17:30 v učebně T9:155 "Přátelské posezení s Progtest-SH - Bude-li zájem, mohu zkusit pohovořit o úskalích, na která v Demo i Praktickém testu narazíte."
  • [2014-10-29] Testy na papír zůstanou, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky byly experimentálně nahrazeny obyčejnými čárami s naznačenými chlívky. Snad to pomohlo. Každopádně nějaké vyznačení prostoru je primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků chlívků, může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • [2014-10-29] Cvičebnice s řešeními nebude, ale na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). E-learning obsahuje jednoduché testovací úlohy, kde si každý může vyzkoušet svoje řešení a dostat "progtestovou" odpověď. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • [2014-09-28) Předinstalovaná distribuce ke stažení je připravena na serverech Fray v adresáři /home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vA. Jde o tzv. applianci pro Virtual Box, mělo by stačit to naimportovat.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • [2014-11-05] Reálné příklady používání grep/sed jsou na Frayi v adresáři /home/courses/BIPS1/public/07: Skript regexp.demo ukazuje, jak stáhnout HTML stránku a vybrat z ní odkazy na obrázky; s drobnými úpravami by šlo kód použít pro sbírání mailových adres apod. regexp.demo2 ukazuje složitější příklad, kdy napřed z jedné pevně dané stránky získáme v čase se měnící adresu stránky s daty, a následně z části stránky vyprodukujeme tabulku obsahující data, která nás zajímají (v tomto případě jde o cenu investičního fondu, ale obdobně by šlo získávat jakákoliv jiná data, např. údaje o teplotě v nějakém místě, kurzu měn, počtu denních návštěv apod.).
  • [2014-09-28] Stručné dotazy lze pokládat i na Twitteru přes tag #FITPS1, pokud se student z nějakého důvodu nechce ozvat nahlas. Zatím si moc nedovedu představit, jak to bude fungovat, ale představa je taková, že to budeme ve volných chvílích na cvičení sledovat a na místě řešit. Jsem zvědav ve středu na první reálný test. Thx. to Petr Hodač + Lukáš Bařinka.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít mít v průběhu semestru mají zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" někdy uprostřed semestru, na Progtestu (thx. @Jan Žďárek; Popis zde), aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo. [2014-12-06] Oficiálně je otevřen demo počítačový test na Progtestu (thx. @Jan Žďárek). Popis zde. Dr. Žďárek bude mít ve čtvrtek 11.12.2014 v 17:30 v učebně T9:155 "Přátelské posezení s Progtest-SH - Bude-li zájem, mohu zkusit pohovořit o úskalích, na která v Demo i Praktickém naslepo. Zároveň se snažím a budu snažit ke konci předmětu nabízet "hybridní" demonstrační testy, které se píšou na počítači, ale vyhodnocuji je já. Výstupem je komentář, co by v "opravdovém" testu narazíte."
  • [2014-10-29] vadilo.
  • Testy na papír zůstanou, zatím zůstávají, čtverečky také, ale není třeba se jimi nechat deprimovat: Čtverečky byly experimentálně nahrazeny obyčejnými čárami s naznačenými chlívky. Snad to pomohlo. pomohlo, uvítáme komentář v Anketě. Každopádně nějaké není třeba se jimi nechat deprimovat, vyznačení prostoru je primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez čtverečků chlívků, může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • [2014-10-29] Cvičebnice s řešeními nebude, ale na je určena pro samostatné řešení. Z toho důvodu ani cvičící neposkytují "oficiální správné řešení". Ale jsem si jistý, že když svému cvičícímu přinesete svoje vypracované řešení, tak vás upozorní na jeho slabá místa. Na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). E-learning ( https://e-learning.fit.cvut.cz/courses/BI-UOS/e-learning/about ) obsahuje jednoduché testovací úlohy, kde si každý může vyzkoušet svoje řešení a dostat "progtestovou" odpověď. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • [2014-09-28) Předinstalovaná distribuce ke stažení je připravena na serverech Fray v adresáři /home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vA/home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vC. Jde o tzv. applianci pro Virtual Box, mělo by stačit to naimportovat.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • [2014-11-05] Reálné příklady používání grep/sed jsou na Frayi v adresáři /home/courses/BIPS1/public/07: Skript regexp.demo ukazuje, jak stáhnout HTML stránku a vybrat z ní odkazy na obrázky; s drobnými úpravami by šlo kód použít pro sbírání mailových adres apod. regexp.demo2 ukazuje složitější příklad, kdy napřed z jedné pevně dané stránky získáme v čase se měnící adresu stránky s daty, a následně z části stránky vyprodukujeme tabulku obsahující data, která nás zajímají (v tomto případě jde o cenu investičního fondu, ale obdobně by šlo získávat jakákoliv jiná data, např. údaje o teplotě v nějakém místě, kurzu měn, počtu denních návštěv apod.).
  • [2014-09-28] apod.). Pokud bude zájem, rád bych v letním semestru na jednotlivých cvičeních preferoval řešení "příkladů ze života" před projížděním standardních cvičení z EDUXu; ale nevím nevím, mám občas pocit, že větši část studentů stojí spíš o procvičení oficiálních materiálů než probírání souvisejících věcí, které ale nebudou v testu.
  • Stručné dotazy lze pokládat i na Twitteru přes tag #FITPS1, pokud se student z nějakého důvodu nechce ozvat nahlas. Zatím si moc nedovedu představit, jak to bude fungovat, ale představa je taková, že to budeme ve volných chvílích na cvičení sledovat a na místě řešit. Jsem zvědav ve středu na první reálný test. Thx. to Petr @Petr Hodač + Lukáš @Lukáš Bařinka.

Uvidíme, jak to dopadne.

Díky všem za náměty. Zkompiloval jsem si z nich seznam možných vylepšení, který by třeba mohl pomoci novým studentům. Obecně:

  • Možnost opravy testů nebude, ale velmi pravděpodobně budou mít v průběhu semestru mají zájemci možnost napsat si počítačový test "nanečisto" na Progtestu (thx. @Jan Žďárek; Popis zde), aby věděli, co se od nich tak zhruba bude chtít, a nešli do toho úplně naslepo. Zároveň se snažím a budu snažit ke konci předmětu nabízet "hybridní" demonstrační testy, které se píšou na počítači, ale vyhodnocuji je já. Výstupem je komentář, co by v "opravdovém" testu vadilo.
  • Papírové testy v LS 2014/15 nebudou, všechny testy budou počítačové ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/start ). Bojím se toho.
  • Testy na papír zatím zůstávají, čtverečky byly experimentálně nahrazeny obyčejnými čárami s naznačenými chlívky. Snad to pomohlo, uvítáme komentář v Anketě. Každopádně není třeba se jimi nechat deprimovat, vyznačení prostoru je primárně pomoc pro píšícího, protože ho nutí psát aspoň trochu čitelně (co není k přečtení, jako kdyby nebylo). Kdo si věří, že dokáže psát i bez chlívků, může ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/classification/malytest/start ).
  • Cvičebnice s řešeními nebude, je určena pro samostatné řešení. Z toho důvodu ani cvičící neposkytují "oficiální správné řešení". Ale jsem si jistý, že když svému cvičícímu přinesete svoje vypracované řešení, tak vás upozorní na jeho slabá místa. Na EDUXu je sekce s řešenými příklady, které mohou posloužit jako vodítko ( https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-PS1/tutorials/solved/start ). E-learning ( https://e-learning.fit.cvut.cz/courses/BI-UOS/e-learning/about ) obsahuje jednoduché testovací úlohy, kde si každý může vyzkoušet svoje řešení a dostat "progtestovou" odpověď. Kromě toho je možné řešení diskutovat na cvičeních, od toho ta cvičení máme. Případně se totéž dá řešit na konzultačních hodinách nebo mailem. Loni toho nikdo nevyužil, nevím jestli zrovna proto, že jsem to explicitně neřekl, ale letos to pro jistotu neponechám náhodě a explicitně vysvětlím, že tato možnost existuje.
  • Zrovna tak jsem si poznamenal další "komunikační" problémy, takže určitě několikrát upozorním na nutnost dodržovat case-sensitivitu, že v žádném případě není dobrý nápad učit se manuál a/nebo minulé testy nazpaměť, že bych měl zkusit trochu krotit pokročilejší studenty, aby příliš nedemotivovali začátečníky atd.
  • Předinstalovaná distribuce ke stažení je připravena na serverech Fray v adresáři /home/courses/BIPS1/public/vbox/PS1vC. Jde o tzv. applianci pro Virtual Box, mělo by stačit to naimportovat.
  • Víc příkladů k dispozici je, akorát je skoro nikdo ze studentů neřeší.
  • Reálné příklady používání grep/sed jsou na Frayi v adresáři /home/courses/BIPS1/public/07: Skript regexp.demo ukazuje, jak stáhnout HTML stránku a vybrat z ní odkazy na obrázky; s drobnými úpravami by šlo kód použít pro sbírání mailových adres apod. regexp.demo2 ukazuje složitější příklad, kdy napřed z jedné pevně dané stránky získáme v čase se měnící adresu stránky s daty, a následně z části stránky vyprodukujeme tabulku obsahující data, která nás zajímají (v tomto případě jde o cenu investičního fondu, ale obdobně by šlo získávat jakákoliv jiná data, např. údaje o teplotě v nějakém místě, kurzu měn, počtu denních návštěv apod.). Pokud bude zájem, rád bych v letním semestru na jednotlivých cvičeních preferoval řešení "příkladů ze života" před projížděním standardních cvičení z EDUXu; ale nevím nevím, mám občas pocit, že větši část studentů stojí spíš o procvičení oficiálních materiálů než probírání souvisejících věcí, které ale nebudou v testu.
  • Stručné dotazy lze pokládat i na Twitteru přes tag #FITPS1, pokud se student z nějakého důvodu nechce ozvat nahlas. Zatím si moc nedovedu představit, jak to bude fungovat, ale představa je taková, že to budeme ve volných chvílích na cvičení sledovat a na místě řešit. Jsem zvědav ve středu na první reálný test. Thx. to @Petr Hodač + @Lukáš Bařinka.

Uvidíme, jak to dopadne.