Ask Your Question

Revision history [back]

click to hide/show revision 1
initial version

posted 2014-09-13 17:53:49 +0100

BI-UOS jsem měl před 4 lety a od té doby jsem viděla asi jen 2 cvičení a slyšel drby, přesto vidím následující zásadní nedostatky předmětu:

Předmět neví, co chce naučit, o tom jeví i přejmenování na programování v Shellu:

  • jestli to je skriptování (ať už jednořádkové, jak to bylo dřív) a kouzla s uvozovkama a dolarama a zavináčema, tak selhává příliš jemným úvodem
  • jestli to je základ fungování Unixu (práva, /etc/group apod.) pak taktéž selhává, protože nemá šanci toto téma pojmout
  • přidáním příliš komplikovaného výkladu sedu a awk vzniká hrozný kočkopes, kde schází motivace (co budu umět, k čemu to je)
  • poslední přednáška na téma Windows je už opravdu výsměch studentům do obličeje

Cvičení jsou nezajímavá a v příliš mnoha lidech:

  • 48 studentů na jednu místnost je masakr, speciálně u předmětu, který nikoho nebaví, bylo by lepší vyučovat po 24 s jedním pedagogem
  • na cvičeních není potřeba nic dělat, studenti často sedí a hrají WOWko nebo čumí na Facebook - motivujte je konkrétními úlohami, které mají (ne mohou) vyřešit - pokud to nevyřeší, nestačí, když to vyřeší jeden, ale je třeba látku zopakovat, protože ji zjevně nechápou

Hodnocení je příliš drsné:

  • proč na předmětech jako je BI-PA2, BI-OSY a BI-LIN (které jsou látkou IMHO mnohem těžší než BI-UOS) není jen jeden závěrečný test, který když podělám, tak mám smůlu? Protože je to střelba do studentů. Říkáme jim tím: "Musíte to umět na poprvé, vždy." Hloupost. A to že je BI-UOS klasifikovaný zápočet nebrání v možnosti alespoň jednou si závěrečný test nahradit, případně rozdat víc bodů v průběhu semestru za úlohách na cvičení, nebo něco ala Progtest.

Chybějící cvičebnice via @shejby (nejlépe interaktvní) taky hraje roli.

BI-UOS jsem měl před 4 lety a od té doby jsem viděla viděl asi jen 2 cvičení a slyšel drby, přesto vidím následující zásadní nedostatky předmětu:

Předmět neví, co chce naučit, o tom jeví i přejmenování na programování v Shellu:

  • jestli to je skriptování (ať už jednořádkové, jak to bylo dřív) a kouzla s uvozovkama a dolarama a zavináčema, tak selhává příliš jemným úvodem
  • jestli to je základ fungování Unixu (práva, /etc/group apod.) pak taktéž selhává, protože nemá šanci toto téma pojmout
  • přidáním příliš komplikovaného výkladu sedu a awk vzniká hrozný kočkopes, kde schází motivace (co budu umět, k čemu to je)
  • poslední přednáška na téma Windows je už opravdu výsměch studentům do obličeje

Cvičení jsou nezajímavá a v příliš mnoha lidech:

  • 48 studentů na jednu místnost je masakr, speciálně u předmětu, který nikoho nebaví, bylo by lepší vyučovat po 24 s jedním pedagogem
  • na cvičeních není potřeba nic dělat, studenti často sedí a hrají WOWko nebo čumí na Facebook - motivujte je konkrétními úlohami, které mají (ne mohou) vyřešit - pokud to nevyřeší, nestačí, když to vyřeší jeden, ale je třeba látku zopakovat, protože ji zjevně nechápou

Hodnocení je příliš drsné:

  • proč na předmětech jako je BI-PA2, BI-OSY a BI-LIN (které jsou látkou IMHO mnohem těžší než BI-UOS) není jen jeden závěrečný test, který když podělám, tak mám smůlu? Protože je to střelba do studentů. Říkáme jim tím: "Musíte to umět na poprvé, vždy." Hloupost. A to že je BI-UOS klasifikovaný zápočet nebrání v možnosti alespoň jednou si závěrečný test nahradit, případně rozdat víc bodů v průběhu semestru za úlohách na cvičení, nebo něco ala Progtest.

Chybějící cvičebnice via @shejby (nejlépe interaktvní) taky hraje roli.

BI-UOS jsem měl před 4 lety a od té doby jsem viděl asi jen 2 cvičení a slyšel drby, přesto vidím následující zásadní nedostatky předmětu:

Předmět neví, co chce naučit, o tom jeví svědčí i přejmenování na programování v Shellu:

  • jestli to je skriptování (ať už jednořádkové, jak to bylo dřív) a kouzla s uvozovkama a dolarama a zavináčema, tak selhává příliš jemným úvodem
  • jestli to je základ fungování Unixu (práva, /etc/group apod.) pak taktéž selhává, protože nemá šanci toto téma pojmout
  • přidáním příliš komplikovaného výkladu sedu a awk vzniká hrozný kočkopes, kde schází motivace (co budu umět, k čemu to je)
  • poslední přednáška na téma Windows je už opravdu výsměch studentům do obličeje

Cvičení jsou nezajímavá a v příliš mnoha lidech:

  • 48 studentů na jednu místnost je masakr, speciálně u předmětu, který nikoho nebaví, bylo by lepší vyučovat po 24 s jedním pedagogem
  • na cvičeních není potřeba nic dělat, studenti často sedí a hrají WOWko nebo čumí na Facebook - motivujte je konkrétními úlohami, které mají (ne mohou) vyřešit - pokud to nevyřeší, nestačí, když to vyřeší jeden, ale je třeba látku zopakovat, protože ji zjevně nechápou

Hodnocení je příliš drsné:

  • proč na předmětech jako je BI-PA2, BI-OSY a BI-LIN (které jsou látkou IMHO mnohem těžší než BI-UOS) není jen jeden závěrečný test, který když podělám, tak mám smůlu? Protože je to střelba do studentů. Říkáme jim tím: "Musíte to umět na poprvé, vždy." Hloupost. A to že je BI-UOS klasifikovaný zápočet nebrání v možnosti alespoň jednou si závěrečný test nahradit, případně rozdat víc bodů v průběhu semestru za úlohách na cvičení, nebo něco ala Progtest.

Chybějící cvičebnice via @shejby (nejlépe interaktvní) taky hraje roli.