Ask Your Question

Revision history [back]

click to hide/show revision 1
initial version

posted 2015-09-24 12:39:49 +0100

Studoval jsem SI na FITu. Teď jdu do 2. ročníku na mgr. AI na FELu. Kdybych se rozhodoval znovu, kam na školu, rozhodl bych se stejně (jak v Bc. tak Mgr. etapě).

Předměty co jsem zatím absolvoval na FELu:

ZS 2014/15:

  • OPT (V): povinná matematika pro bakaláře, občas zajímavé, kvalitní materiály, náročné (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • RZN (P): 3 předměty v jednom, ontologie - nepoužitelná blbost, fuzzy logika - dobrý učitel, docela zajímavé téma, GPM - nejlepší část, mrzí mě, že jsem v této části předmětu nezmobilizoval síly a neodnesl si z toho víc, jedná se o aktuální téma, všechny části se přednáší anglicky, každá část je zakončena malou semestrálkou
  • RPZ (V): nejlepší předmět na světě, prof. Matas je kapacita a předmět je hrozně zajímavý, ale taky náročný (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • PAL (P): Na FITu jsem měl EP1/2+ACM+EFA+GRA, takže zde jsem se skoro nic nového nedozvěděl, jinak je to prý těžké :)
  • ACM (V): obdoba ACM na FITu
  • ODV (PV): humanitní předmět, elearning fraška

Nutno říct, že takto navolený 1. semestr byl dost náročný (OPT a RPZ jsou náročné Bc, předměty) a projevilo se to i na mém prospěchu.

LS 2014/15:

  • PAH (P): Zábavný předmět, dobří učitelé, 2 úkoly v semestru: plánování v STRIPS - jako v ZUM, ale těžší; plánování trasy vozidla - hodně zajímavé, poslední část úkolu je plánování trasy pro vojenské vozidlo v simulaci skutečné vesnice.
  • BDT (V): Dobrý úvod do big data, dobří učitelé, semestrálka není náročná
  • AU (P): WTF přednášky (ztráta času pokud neujíždíš na logice), cvičení ok, semestrálka opruz (určitě zapsat v 2. semestru!!)
  • TAL (P): hodně teoretický předmět, 3 části: složitost algoritmů (easy), Turingovy stroje (easy), třídy složitosti (hard), na přednáškách se hlavně dělají převody úloh, které stejně (všechny) ke zkoušce umět nemusíš. V semestru jsem na předmět hodně nadával, zkoušku jsem nakonec zvládl dobře.
  • BIA(P): evoluční algoritmy a neuronové sítě, část o evolučních algoritmech je super prohloubení ZUM. Neuronové sítě bz si zasloužily vlastní předmět, je to jen takový průlet, což je škoda. Píše se semestrálka + midterm.
  • KO(P): zní to jako další nudná matika, ale prof. Hanzálek to učí fakt dobře a je to velmi inženýrská matematika. Úkoly jsou opruz + se píše test.

Je tu velká úchylnost na reporty. Ke každému většímu úkolu je nutné vypracovat report. Dále je nutné počítat s tím, že pokud je na hodině zahraniční student, přednáší se anglicky. ZUM je skvělý základ (Ing. Řehořek studoval AI na FELu, udělal výtah z těchto předmětů).

Myslím, že jsem se tu toho dost naučil a hlavně potkal super lidi. Na bakaláři na FITu je hrozně moc lidí, tady je nás na oboru pár, takže i menší anonymita.

Je to několik výzkumných skupin, se kterými můžeš dělat na diplomce, případně PhD a dál. Dřív jsem PhD zavrhoval, ale teď nad tím dost uvažuji. Dělají se tu opravdu zajímavé věci :).

TL;DR: RZN, TAL, AU špatné, jinak dobré, na FELu je lepší výzkum

Studoval jsem SI na FITu. Teď jdu do 2. ročníku na mgr. Mgr. AI na FELu. Kdybych se rozhodoval znovu, kam na školu, rozhodl bych se stejně (jak v Bc. tak Mgr. etapě).

Předměty co jsem zatím absolvoval na FELu:

ZS 2014/15:

  • OPT (V): povinná matematika pro bakaláře, občas zajímavé, kvalitní materiály, náročné (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • RZN (P): 3 předměty v jednom, ontologie - nepoužitelná blbost, fuzzy logika - dobrý učitel, docela zajímavé téma, GPM - nejlepší část, mrzí mě, že jsem v této části předmětu nezmobilizoval síly a neodnesl si z toho víc, jedná se o aktuální téma, všechny části se přednáší anglicky, každá část je zakončena malou semestrálkou
  • RPZ (V): nejlepší předmět na světě, prof. Matas je kapacita a předmět je hrozně zajímavý, ale taky náročný (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • PAL (P): Na FITu jsem měl EP1/2+ACM+EFA+GRA, takže zde jsem se skoro nic nového nedozvěděl, jinak je to prý těžké :)
  • ACM (V): obdoba ACM na FITu
  • ODV (PV): humanitní předmět, elearning fraška

Nutno říct, že takto navolený 1. semestr byl dost náročný (OPT a RPZ jsou náročné Bc, předměty) a projevilo se to i na mém prospěchu.

LS 2014/15:

  • PAH (P): Zábavný předmět, dobří učitelé, 2 úkoly v semestru: plánování v STRIPS - jako v ZUM, ale těžší; plánování trasy vozidla - hodně zajímavé, poslední část úkolu je plánování trasy pro vojenské vozidlo v simulaci skutečné vesnice.
  • BDT (V): Dobrý úvod do big data, dobří učitelé, semestrálka není náročná
  • AU (P): WTF přednášky (ztráta času pokud neujíždíš na logice), cvičení ok, semestrálka opruz (určitě zapsat v 2. semestru!!)
  • TAL (P): hodně teoretický předmět, 3 části: složitost algoritmů (easy), Turingovy stroje (easy), třídy složitosti (hard), na přednáškách se hlavně dělají převody úloh, které stejně (všechny) ke zkoušce umět nemusíš. V semestru jsem na předmět hodně nadával, zkoušku jsem nakonec zvládl dobře.
  • BIA(P): evoluční algoritmy a neuronové sítě, část o evolučních algoritmech je super prohloubení ZUM. Neuronové sítě bz si zasloužily vlastní předmět, je to jen takový průlet, což je škoda. Píše se semestrálka + midterm.
  • KO(P): zní to jako další nudná matika, ale prof. Hanzálek to učí fakt dobře a je to velmi inženýrská matematika. Úkoly jsou opruz + se píše test.

Je tu velká úchylnost na reporty. Ke každému většímu úkolu je nutné vypracovat report. Dále je nutné počítat s tím, že pokud je na hodině zahraniční student, přednáší se anglicky. ZUM je skvělý základ (Ing. Řehořek studoval AI na FELu, udělal výtah z těchto předmětů).

Myslím, že jsem se tu toho dost naučil a hlavně potkal super lidi. Na bakaláři na FITu je hrozně moc lidí, tady je nás na oboru pár, takže i menší anonymita.

Je to několik výzkumných skupin, se kterými můžeš dělat na diplomce, případně PhD a dál. Dřív jsem PhD zavrhoval, ale teď nad tím dost uvažuji. Dělají se tu opravdu zajímavé věci :).

Pokud plánuješ vyjet na Erasmus, FIT má myslím o něco lepší dohody. FEL má ale KU Leuven (TOP 10 EU v IT + májí obor AI), kam se chystám :).

TL;DR: RZN, TAL, AU špatné, jinak dobré, na FELu je lepší výzkum

Studoval jsem SI na FITu. Teď jdu do 2. ročníku na Mgr. AI na FELu. Kdybych se rozhodoval znovu, kam na školu, rozhodl bych se stejně (jak v Bc. tak Mgr. etapě).

Předměty co jsem zatím absolvoval na FELu:

ZS 2014/15:

  • OPT (V): povinná matematika pro bakaláře, občas zajímavé, kvalitní materiály, náročné (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • RZN (P): 3 předměty v jednom, ontologie - nepoužitelná blbost, fuzzy logika - dobrý učitel, docela zajímavé téma, GPM - nejlepší část, mrzí mě, že jsem v této části předmětu nezmobilizoval síly a neodnesl si z toho víc, jedná se o aktuální téma, všechny části se přednáší anglicky, každá část je zakončena malou semestrálkou
  • RPZ (V): nejlepší předmět na světě, prof. Matas je kapacita a předmět je hrozně zajímavý, ale taky náročný (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • PAL (P): Na FITu jsem měl EP1/2+ACM+EFA+GRA, takže zde jsem se skoro nic nového nedozvěděl, jinak je to prý těžké :)
  • ACM (V): obdoba ACM na FITu
  • ODV (PV): humanitní předmět, elearning fraška

Nutno říct, že takto navolený 1. semestr byl dost náročný (OPT a RPZ jsou náročné Bc, předměty) a projevilo se to i na mém prospěchu.

LS 2014/15:

  • PAH (P): Zábavný předmět, dobří učitelé, 2 úkoly v semestru: plánování v STRIPS - jako v ZUM, ale těžší; plánování trasy vozidla - hodně zajímavé, poslední část úkolu je plánování trasy pro vojenské vozidlo v simulaci skutečné vesnice.
  • BDT (V): Dobrý úvod do big data, dobří učitelé, semestrálka není náročná
  • AU (P): WTF přednášky (ztráta času pokud neujíždíš na logice), cvičení ok, semestrálka opruz (určitě zapsat v 2. semestru!!)
  • TAL (P): hodně teoretický předmět, 3 části: složitost algoritmů (easy), Turingovy stroje (easy), třídy složitosti (hard), na přednáškách se hlavně dělají převody úloh, které stejně (všechny) ke zkoušce umět nemusíš. V semestru jsem na předmět hodně nadával, zkoušku jsem nakonec zvládl dobře.
  • BIA(P): evoluční algoritmy a neuronové sítě, část o evolučních algoritmech je super prohloubení ZUM. Neuronové sítě bz si zasloužily vlastní předmět, je to jen takový průlet, což je škoda. Píše se semestrálka + midterm.
  • KO(P): zní to jako další nudná matika, ale prof. Hanzálek to učí fakt dobře a je to velmi inženýrská matematika. Úkoly jsou opruz + se píše test.

Je tu velká úchylnost na reporty. Ke každému většímu úkolu je nutné vypracovat report. Dále je nutné počítat s tím, že pokud je na hodině zahraniční student, přednáší se anglicky. ZUM je skvělý základ (Ing. Řehořek studoval AI na FELu, udělal výtah z těchto předmětů).

Myslím, že jsem se tu toho dost naučil a hlavně potkal super lidi. Na bakaláři na FITu je hrozně moc lidí, tady je nás na oboru pár, takže i menší anonymita.anonymita. Pro AI jsem se tu hodně nadchl.

Je to několik výzkumných skupin, se kterými můžeš dělat na diplomce, případně PhD a dál. Dřív jsem PhD zavrhoval, ale teď nad tím dost uvažuji. Dělají se tu opravdu zajímavé věci :).

Pokud plánuješ vyjet na Erasmus, FIT má myslím o něco lepší dohody. více dohod. FEL má ale např. KU Leuven (TOP 10 EU v IT + májí obor AI), kam se chystám :).

TL;DR: RZN, TAL, AU špatné, jinak dobré, na FELu je lepší výzkum

Studoval jsem SI na FITu. Teď jdu do 2. ročníku na Mgr. AI na FELu. Kdybych se rozhodoval znovu, kam na školu, rozhodl bych se stejně (jak v Bc. tak Mgr. etapě).

Předměty co jsem zatím absolvoval na FELu:

ZS 2014/15:

  • OPT (V): povinná matematika pro bakaláře, občas zajímavé, kvalitní materiály, náročné (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • RZN (P): 3 předměty v jednom, ontologie - nepoužitelná blbost, fuzzy logika - dobrý učitel, docela zajímavé téma, GPM - nejlepší část, mrzí mě, že jsem v této části předmětu nezmobilizoval síly a neodnesl si z toho víc, jedná se o aktuální téma, všechny části se přednáší anglicky, každá část je zakončena malou semestrálkou
  • RPZ (V): nejlepší předmět na světě, prof. Matas je kapacita a předmět je hrozně zajímavý, ale taky náročný (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • PAL (P): Na FITu jsem měl EP1/2+ACM+EFA+GRA, takže zde jsem se skoro nic nového nedozvěděl, jinak je to prý těžké :)
  • ACM (V): obdoba ACM na FITu
  • ODV (PV): humanitní předmět, elearning fraška

Nutno říct, že takto navolený 1. semestr byl dost náročný (OPT a RPZ jsou náročné Bc, předměty) a projevilo se to i na mém prospěchu.

LS 2014/15:

  • PAH (P): Zábavný předmět, dobří učitelé, 2 úkoly v semestru: plánování v STRIPS - jako v ZUM, ale těžší; plánování trasy vozidla - hodně zajímavé, poslední část úkolu je plánování trasy pro vojenské vozidlo v simulaci skutečné vesnice.
  • BDT (V): Dobrý úvod do big data, dobří učitelé, semestrálka není náročnánáročná, navíc dostaneš přístup na Metacentrum (obrovský grid)
  • AU (P): WTF přednášky (ztráta času pokud neujíždíš na logice), cvičení ok, semestrálka opruz (určitě zapsat v 2. semestru!!)
  • TAL (P): hodně teoretický předmět, 3 části: složitost algoritmů (easy), Turingovy stroje (easy), třídy složitosti (hard), na přednáškách se hlavně dělají převody úloh, které stejně (všechny) ke zkoušce umět nemusíš. V semestru jsem na předmět hodně nadával, zkoušku jsem nakonec zvládl dobře.
  • BIA(P): evoluční algoritmy a neuronové sítě, část o evolučních algoritmech je super prohloubení ZUM. Neuronové sítě bz si zasloužily vlastní předmět, je to jen takový průlet, což je škoda. Píše se semestrálka + midterm.
  • KO(P): zní to jako další nudná matika, ale prof. Hanzálek to učí fakt dobře a je to velmi inženýrská matematika. Úkoly jsou opruz + se píše test.

Je tu velká úchylnost na reporty. Ke každému většímu úkolu je nutné vypracovat report. Dále je nutné počítat s tím, že pokud je na hodině zahraniční student, přednáší se anglicky. ZUM je skvělý základ (Ing. Řehořek studoval AI na FELu, udělal výtah z těchto předmětů).

Nevýhoda je, že část výuky je v Dejvicích (většina na Karláku). Zase na Karláku je menza, kde nebývají takové fronty. Taky je na Karláku tělocvična.

Myslím, že jsem se tu toho dost naučil a hlavně potkal super lidi. Na bakaláři na FITu je hrozně moc lidí, tady je nás na oboru pár, takže i menší anonymita. Pro AI jsem se tu hodně nadchl.

Je to několik výzkumných skupin, se kterými můžeš dělat na diplomce, případně PhD a dál. Dřív jsem PhD zavrhoval, ale teď nad tím dost uvažuji. Dělají se tu opravdu zajímavé věci :).

Pokud plánuješ vyjet na Erasmus, FIT má myslím více dohod. FEL má např. KU Leuven (TOP 10 EU v IT + májí obor AI), kam se chystám :).

TL;DR: RZN, TAL, AU špatné, jinak dobré, na FELu je lepší výzkum

Studoval jsem SI na FITu. Teď jdu do 2. ročníku na Mgr. AI na FELu. Kdybych se rozhodoval znovu, kam na školu, rozhodl bych se stejně (jak v Bc. tak Mgr. etapě).

Předměty co jsem zatím absolvoval na FELu:

ZS 2014/15:

  • OPT (V): Optimalizace (OPT, V): povinná matematika pro bakaláře, občas zajímavé, kvalitní materiály, náročné (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • RZN (P): Pokročilé metody reprezentace znalostí (RZN, P): 3 předměty v jednom, ontologie - nepoužitelná blbost, fuzzy logika - dobrý učitel, docela zajímavé téma, GPM - nejlepší část, mrzí mě, že jsem v této části předmětu nezmobilizoval síly a neodnesl si z toho víc, jedná se o aktuální téma, všechny části se přednáší anglicky, každá část je zakončena malou semestrálkou
  • RPZ (V): Rozpoznávání s strojové učení (RPZ, V): nejlepší předmět na světě, prof. Matas je kapacita a předmět je hrozně zajímavý, ale taky náročný (téměř každý týden úkol, testy v semestru)
  • PAL (P): Pokročilá algoritmizace (PAL, P): Na FITu jsem měl EP1/2+ACM+EFA+GRA, takže zde jsem se skoro nic nového nedozvěděl, jinak je to prý těžké :)
  • ACM (V): obdoba ACM na FITu
  • ODV (PV): Ochrana duševního vlastnictví (ODV, PV): humanitní předmět, elearning fraška

Nutno říct, že takto navolený 1. semestr byl dost náročný (OPT a RPZ jsou náročné Bc, předměty) a projevilo se to i na mém prospěchu.

LS 2014/15:

  • PAH (P): Plánovaní a hry (PAH, P): Zábavný předmět, dobří učitelé, 2 úkoly v semestru: plánování v STRIPS - jako v ZUM, ale těžší; plánování trasy vozidla - hodně zajímavé, poslední část úkolu je plánování trasy pro vojenské vozidlo v simulaci skutečné vesnice.
  • BDT (V): Big data (BDT, V): Dobrý úvod do big data, dobří učitelé, semestrálka není náročná, navíc dostaneš přístup na Metacentrum (obrovský grid)
  • AU (P): Automatické uvažování (AU, P): WTF přednášky (ztráta času pokud neujíždíš na logice), cvičení ok, semestrálka opruz (určitě zapsat v 2. semestru!!)
  • TAL (P): Teorie algoritmů (TAL, P): hodně teoretický předmět, 3 části: složitost algoritmů (easy), Turingovy stroje (easy), třídy složitosti (hard), na přednáškách se hlavně dělají převody úloh, které stejně (všechny) ke zkoušce umět nemusíš. V semestru jsem na předmět hodně nadával, zkoušku jsem nakonec zvládl dobře.
  • BIA(P): Biologicky inspirované algoritmy (BIA, P): evoluční algoritmy a neuronové sítě, část o evolučních algoritmech je super prohloubení ZUM. Neuronové sítě bz si zasloužily vlastní předmět, je to jen takový průlet, což je škoda. Píše se semestrálka + midterm.
  • KO(P): Kombinatorická optimalizace (KO, P): zní to jako další nudná matika, ale prof. Hanzálek to učí fakt dobře a je to velmi inženýrská matematika. Úkoly jsou opruz + se píše test.

Je tu velká úchylnost na reporty. Ke každému většímu úkolu je nutné vypracovat report. Dále je nutné počítat s tím, že pokud je na hodině zahraniční student, přednáší se anglicky. ZUM je skvělý základ (Ing. Řehořek studoval AI na FELu, udělal výtah z těchto předmětů).

Nevýhoda je, že část výuky je v Dejvicích (většina na Karláku). Zase na Karláku je menza, kde nebývají takové fronty. Taky je na Karláku tělocvična.

Myslím, že jsem se tu toho dost naučil a hlavně potkal super lidi. Na bakaláři na FITu je hrozně moc lidí, tady je nás na oboru pár, takže i menší anonymita. Pro AI jsem se tu hodně nadchl.

Je to několik výzkumných skupin, se kterými můžeš dělat na diplomce, případně PhD a dál. Dřív jsem PhD zavrhoval, ale teď nad tím dost uvažuji. Dělají se tu opravdu zajímavé věci :).

Pokud plánuješ vyjet na Erasmus, FIT má myslím více dohod. FEL má např. KU Leuven (TOP 10 EU v IT + májí obor AI), kam se chystám :).

TL;DR: RZN, TAL, AU špatné, jinak dobré, na FELu je lepší výzkum